نسخه‌ای از سری شیائومی می 10 با پردازنده اسنپدراگون 750G به بازار هند عرضه می‌شود

  • آرشیو
  • جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ۱۴:۴۶
    کد خبر :773789

از مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می 10i مدل 5G می‌توان به برخورداری از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره کرد.

یکی از مقامات بلندپایه شیائومی به نام مانو کومار جین در تیزر اخیر شرکت چینی حضور داشته و در مورد گوشی هوشمند شیائومی می 10i مدل 5G صحبت کرد. آنچه محصول جدید شیائومی را از دیگر مدل‌های سری می ۱۰ متمایز می‌سازد برخورداری آن از تراشه جدید و همچنین حسگری توانمندتر برای دوربین اصلی است.

طبق گزارشی که رسانه معتبر GSMArena منتشر کرده است، شیائومی می 10i مدل 5G برای بازار هند آماده می‌‌شود و مجهز به تراشه اسنپدراگون 750G شده است. علاوه بر آن، حسگر دوربین اصلی نیز تغییر یافته و از مدلی جدید با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. شیائومی در نظر دارد مدل جدید گوشی هوشمند سری می ۱۰ را در ۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۶ دی ۹۹) روانه بازار هند کند.

شیائومی اولین شرکتی محسوب می‌شود که در گوشی هوشمند خود از دوربینی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی (ISOCELL HMX) استفاده کرد. بااین‌حال، مقام ارشد شرکت چینی در تیزر تبلیغاتی گفت که حسگر جدیدتری در شیائومی می 10i مدل 5G استفاده خواهد شد. در حال حاضر مشخص نیست که کدام حسگر در دوربین اصلی شیائومی می 10i مدل 5G استفاده خواهد شد؛ اما می‌توان حدس زد که منظور مقام ارشد شیائومی، حسگر HM2 باشد.

سامسونگ حسگر ISOCELL HM2 را در ماه سپتامبر معرفی کرد که نسبت به مدل پیشین با ارتقای سخت‌افزاری و بهبود عملکردی نسبتا مطلوبی همراه است. تراشه اسنپدراگون 750G نیز در بازه زمانی مشابه با حسگر HM2 رونمایی شد. حال، شیائومی می 10i مدل 5G به بازار خواهد آمد تا میزان هردو قطعه ذکر شده باشد.

با وجود اینکه شیائومی می 10i مدل 5G را می‌توان از خانواده سری می ۱۰ نام برد؛ اما بر مبنای شیائومی ردمی ۹ پرو مدل 5G طراحی شده و به مرحله تولید انبوه رسیده است. درواقع شیائومی می 10i مدل 5G از صفحه‌نمایشی ۶/۶۷ اینچی با پنل IPS LCD استفاده می‌کند که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز رسیده و قادر به پشتیبانی از HDR10 خواهد بود.

ظرفیت باتری شیائومی می 10i مدل 5G برابر با ۴،۸۲۰ میلی‌آمپرساعت است و امکان شارژ آن با فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی (به‌صورت اتصال به شارژر با کابل) وجود دارد. متاسفانه مشخص نیست که آیا شیائومی محصول جدید خود را روانه بازارهای دیگر دنیا نیز خواهد کرد یا خیر.

به گزارش زومیت، بااین‌حال، شیائومی می 10i مدل 5G می‌تواند برای بازار رو به رشد و پرسود هند بسیار مناسب باشد. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد که کاربران هندی علاقه بیشتری به خرید محصولات مقرون به‌صرفه دارند و پرچم‌داران گران‌قیمت با استقبال کمتری روبه‌رو می‌شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید