ند پرایس: به ایران مشوق پیشنهاد نمی‌کنیم

    کد خبر :792708

«اگر برداشت ایرانی‌ها این است که بدون انجام هیچ اقدامی از سوی آنها در جهت پایبندی کامل به برجام ما امتیازها یا گام‌های یکجانبه‌ای به آنها پیشنهاد خواهیم کرد دچار سوءبرداشت شده‌اند.»

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه تأکید کرد که دولت کشورش، جهت ترغیب ایران به حضور در میز مذاکره برای گفت‌وگو در خصوص برجام هیچ «حرکت یا مشوق یکجانبه‌ای» به این کشور پیشنهاد نخواهد کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در جمع خبرنگاران حضور داشت همچنین بار دیگر تأکید کرد چنانچه ایران پایبندی کامل به تعهداتش در برجام را از سر بگیرد ایالات متحده نیز آماده است اقدام مشابه انجام دهد.

«ند پرایس»، شامگاه پنجشنبه موضع وزیر خارجه آمریکا در آن نشست را تکرار کرد او گفت: «همان‌طور که وزیر خارجه بلینکن دیروز تأکید کرد ما برای ترغیب ایرانی‌ها برای آمدن به میز مذاکره هیچ حرکت و مشوق یکجانبه‌‌ای به آنها پیشنهاد نخواهیم کرد.»

وی اضافه کرد: «اگر برداشت ایرانی‌ها این است که بدون انجام هیچ اقدامی از سوی آنها در جهت پایبندی کامل به برجام ما امتیازها یا گام‌های یکجانبه‌ای به آنها پیشنهاد خواهیم کرد دچار سوءبرداشت شده‌اند.»

«ند پرایس» در نشست خبری شامگاه پنجشنبه تأکید کرد واشنگتن تنها در صورتی که ایران به میز مذاکره بیاید آماده قدم گذاشتن در مسیر پایبندی است. او گفت: «تنها و تنها در صورتی که ایران به میز مذاکره بیاید آماده رایزنی بر سر طرح‌هایی هستیم که می‌تواند دو طرف را به سمت مسیر پایبندی دوجانبه به برجام سوق دهد.»

«ند پرایس» شامگاه پنجشنبه گفت واشنگتن، بازگشت به برجام را «لازم اما ناکافی» می‌داند. او گفت: «در نهایت نقطه‌ای که می‌خواهیم به آن برسیم “پایبندی در برابر پایبندی” است. اگر ایران به پایبندی کامل برگردد ایالات متحده نیز همین کار را انجام خواهد داد. این تحولی لازم اما ناکافی خواهد بود. ناکافی از آن جهت که ما بعد از آن [بازگشت به برجام] دنبال طولانی‌تر کردن و قوی‌تر کردن توافق خواهیم بود و از آن به عنوان سکویی برای مذاکره در خصوص توافقات متعاقب، جهت رسیدگی به دیگر حوزه‌هایی که موجب نگرانی‌های عمیق هستند، استفاده خواهیم کرد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید