نحوه گرفتن اسکرین شات روی هر دستگاهی/بخش دوم

    کد خبر :964110
اسکرین شات

قطعا گاهی اوقات نیاز دارید تا از صفحه دستگاه خود همچون گوشی یا تبلت اسکرینی ثبت کنید تا بتوانید اطلاعات آن را به افرادی نشان دهید.

بازتاب-از این رو گرفتن اسکرین شات روی دستگاهی چون گوشی یا تبلت امر مهمی بوده و نحوه انجام آن هم اهمیت بسیاری دارد. این سوالی است که همه ما در برهه‌ای از زمان از خود پرسیده‌ایم: چگونه از این مورد اسکرین شات بگیرم؟ دلیل خوبی برای آن وجود دارد، زیرا دانستن اینکه دقیقاً چگونه آن متن خنده‌دار، ایمیل عجیب و غریب یا امتیاز بالا را ثبت کنید، برای همیشه مفید است. در برخی از دستگاه‌ها، به نظر می‌رسد که گرفتن اسکرین شات فرآیند طولانی‌تری می‌طلبد.

در ادامه راهنمای جامعی برای گرفتن اسکرین شات در محبوب‌ترین پلتفرم‌های تلفن، تبلت، رایانه شخصی و بازی، از iOS و macOS گرفته تا ویندوز و اندروید، جمع‌آوری کردیم. اگر شما یا عزیزانتان که سواد فنی کمتری دارند، متوجه می‌شوید که نحوه گرفتن عکس مناسب را فراموش کرده‌اید، این را یک منبع همه‌جانبه در نظر بگیرید.

نحوه گرفتن اسکرین شات در دستگاه اندرویدی

اسکرین شات

همه گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی عملکرد یکسانی ندارند، بنابراین دستور دقیق گرفتن اسکرین شات بسته به دستگاهی که دارید متفاوت است. با این حال، در بیشتر مواقع، می‌توانید با فشار دادن همزمان دکمه‌های پاور و کاهش صدا، کار را انجام دهید.

مانند iOS، معمولاً صدای شاتر را از دستگاه Android خود می‌شنوید که ضبط را تأیید می‌کند، سپس یک تصویر کوچک پیش نمایش را مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن را ویرایش، به اشتراک بگذارید یا حذف کنید. اگر اسکرین شات را ذخیره کنید، معمولاً در برنامه گالری دستگاه شما قرار می‌گیرد.

همچنین می‌توانید با درخواست از دستیار Google یا جایگزینی مانند Bixby در گوشی‌های سامسونگ، برای «گرفتن اسکرین شات» به هندزفری مراجعه کنید. بسیاری از گوشی‌های اندرویدی اخیر می‌توانند اسکرین‌شات‌های پیمایشی بگیرند و به شما امکان می‌دهند یک رشته پیام کامل یا صفحه وب را به شیوه‌ای شبیه به گزینه Full Page در iOS ضبط کنید. این ویژگی در دستگاه‌های مختلف با نام‌های مختلفی ارائه می‌شود و می‌تواند تا حدودی دشوار باشد، اما اغلب شامل گرفتن اسکرین شات، سپس ضربه زدن روی نمادی با دو فلش زمانی که پیش‌نمایش اسکرین‌شات ظاهر می‌شود، است. این نماد در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی دارای برچسب «Capture more» بوده، در حالی که برای مثال برخی از تلفن‌های سامسونگ آن را «Scroll Capture» می‌نامند.

نحوه گرفتن اسکرین شات در دستگاه ویندوزی

اسکرین شات

ساده‌ترین راه برای گرفتن اسکرین شات در رایانه شخصی ویندوزی فشار دادن دکمه Print Screen (PrtScn) است. این ویژگی یک عکس تمام صفحه را در کلیپ بورد شما کپی می‌کند، سپس می‌توانید آن را در هر برنامه‌ای که تصاویر را می‌پذیرد جایگذاری کنید. برای انجام همین کار، فقط برای یک پنجره فعال، Alt + Print Screen را به جای آن فشار دهید.

در همین حال، با فشار دادن کلید Windows و Print Screen، یک اسکرین شات تمام صفحه می‌گیرد که به جای اینکه فقط از طریق کلیپ بورد در دسترس باشد، مستقیماً در رایانه شما ذخیره می‌شود. اگر صفحه‌تان برای لحظه‌ای کم‌نور شود، می‌دانید که این کار موثر است. سپس می‌توانید تصویر را با رفتن به File Explorer > Pictures > Screenshots پیدا کنید.

توجه داشته باشید که می‌توانید اسکرین‌شات‌ها را به‌طور خودکار در Microsoft OneDrive ذخیره کنید. برای انجام این کار، روی نماد ابری OneDrive در نوار وظیفه خود کلیک کنید، به تنظیمات (نماد چرخ دنده) > پشتیبان‌گیری بروید، سپس گزینه ذخیره خودکار اسکرین‌شات‌هایی که در OneDrive می‌گیرم را علامت بزنید. اگر دوست ندارید اسکرین‌شات‌های PrtScn را به صورت دستی از کلیپ بورد خود بچسبانید، این یک راه جایگزین برای جلوگیری از آن است، مشروط بر اینکه از ذخیره‌سازی ابری استفاده نکنید.

برای اسکرین‌شات‌های جزئی، کلید Windows + Shift + S را فشار دهید تا Snipping Tool ظاهر شود. این کار صفحه را کم نور می‌کند و یک منوی کوچک با گزینه‌هایی برای یک پنجره مستطیلی، آزادانه، تک پنجره یا برش تمام صفحه نمایش می‌دهد. دو مورد اول به شما امکان می‌دهند روی قسمت خاصی از صفحه که می‌خواهید عکس بگیرید، کلیک کرده و مکان‌نما را بکشید. هنگامی که دکمه ماوس یا ترک‌پد را رها کردید، اسکرین شات می‌گیرید.

وقتی با ابزار Snipping Tool اسکرین شات می‌گیرید، یک تصویر کوچک پیش نمایش را در گوشه پایین صفحه نمایش می‌بینید. با کلیک بر روی آن می‌توانید تصویر را به روش های بی شماری ویرایش کنید، آن را در یک پوشه خاص ذخیره کنید و غیره. به‌طور پیش‌فرض، هر اسکرین‌شات گرفته‌شده از طریق ابزار Snipping Tool به‌طور خودکار در کلیپ‌بورد و پوشه Screenshots ذخیره می‌شود.

اگر متوجه شدید که اغلب از ابزار Snipping Tool استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که می‌توانید دکمه Print Screen را برای باز کردن برنامه تنظیم کنید. کافی است به تنظیمات > دسترسی > صفحه کلید بروید، سپس گزینه Use the Print screen را برای باز کردن برش صفحه روشن کنید.

اگر صفحه کلید شما دکمه Print Screen ندارد، می‌توانید Fn + کلید Windows + Space را فشار دهید تا اسکرین شات بگیرید. در همین حال، در دستگاه‌های سرفیس اخیر مایکروسافت، می‌توانید همزمان دکمه افزایش صدا + پاور را نیز فشار دهید. هر دوی این روش‌ها عکس‌های شما را در پوشه Screenshots که در بالا ذکر شد ذخیره می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید