نحوه بینایی سنجی 3 تا 6 ساله‌ها در استانهای قرمز، نارنجی و زرد اعلام شد / تعرفه‌

    کد خبر :813246
نحوه بینایی سنجی ۳ تا ۶ ساله‌ها

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور از استفاده از دستگاه‌های غربالگری بینایی در استان‌های نارنجی برای اجرای طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال خبر داد.

افروز صفاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه اجرای طرح غربالگری بینایی در کشور بیان کرد: بدنبال شیوع کرونا، طرح غربالگری بینایی در استان‌های قرمز اجرا نمی‌شود. همچنین در استان‌های نارنجی، تصمیم گرفته شده طرح بینایی سنجی کودکان با دستگاه‌های غربالگری بینایی انجام شود، زیرا استفاده از حجاب‌های چشمی ممکن است موجب انتقال ویروس کرونا شود لذا برای رعایت پروتکلها از دستگاه غربالگری استفاده می‌شود.

وی افزود: طرح غربالگری بینایی در استان‌هایی با رنگ زرد و سفید با Eچارت و رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود.

صفاری‌فرد با اشاره به استفاده از دستگاه‌های غربالگری بینایی در مناطق قرمز گفت: در واقع رعایت پروتکل‌ها مربوط به کروناست و به لحاظ میزان درگیری استان‌ها از نظر بیماری کرونا، از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: از پانزدهم اردیبهشت ماه اجرای طرح غربالگری بینایی دوباره آغاز شد.

وی در ادامه درباره میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز غربالگری گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در سال ۹۹، هدف‌گذاری خود را ۵۰ درصد در نظر گرفتیم؛ یعنی ۵۰ درصد از کودکان ۳ تا۶ سال به مراکز مراجعه کنند اما خوشبختانه حدود ۶۹ درصد از کودکان این رده سنی کشور در طرح شرکت کردند.

صفاری فرد در ادامه به پایگاه‌های فعال در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: حدود ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در سطح استانها وجود دارد که این مراکز می‌توانند جز پایگاه‌ها باشند و یا افراد می‌توانند با مراجعه به این مراکز، نزدیکترین پایگاه به محل زندگی شان را پیدا کنند. همچنین این پایگاه‌ها در فضای فیزیکی بعضی از ادارات سازمان بهزیستی شهرستان‌ها و استانها و در مراکز بهداشتی مستقر هستند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اما در مناطقی که مهدکودک نیز فعال است، همچنان در مهدهای کودک نیز پایگاه‌های غربالگری فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که مبلغ پرداختی برای انجام غربالگری چقدر است، گفت: این مبلغ بسته به شرایط هر استانی متفاوت است، اما این طرح برای ساکنان مناطق محروم، حاشیه‌ای و روستاها رایگان است.

به گفته صفاری فرد، طبق تعرفه سال ۹۹ میزان تعرفه پایگاه‌های مستقر در بخش دولتی در صورت استفاده از دستگاه ۳۳۰۰ تومان و استفاده از چارت E مبلغ ۳۵۰۰ تومان است. در بخش غیر دولتی نیز تعرفه دستگاه ۶۸۰۰ و استفاده از چارت E مبلغ ۵۵۰۰ تومان است؛ البته تعرفه سال ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید