«نجفی» به اوین بازگشت

    کد خبر :622605

وکیل اولیای دم میترا استاد گفت: صحنه قتل «میترا استاد» با حضور محمدعلی نجفی مجدد بررسی شد و قرار شد تا 2 هفته آینده نظر نهایی اعلام شود.

مسعود افرازه ، گفت: امروز صحنه قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران مجدد بررسی شد.

 

وی گفت: در این جلسه رئیس و مستشاران شعبه 9 دادگاه کیفری، کارشناس اسلحه که در جلسات دادرسی حضور داشت،‌ محمدعلی نجفی به عنوان متهم، وکلای وی و هیأت جدیدی از کارشناسی اسلحه و پزشکی قانونی حضور داشتند.

 

وکیل اولیای دم میترا استاد گفت: علی‌رغم اینکه به اینجانبان ابلاغ شده بود که در این جلسه حضور یابیم، متاسفانه از حضور مان در صحنه بررسی مجدد ممانعت به عمل آمد.

 

وی گفت: ما برحسب وظیفه قانونی و ابلاغی که شده بود تکلیف قانونی خود می‌دانستیم که تا انتهای جلسه بررسی در آنجا بمانیم اما از محتوای دقیق این جلسه بی‌اطلاعیم.

 

این وکیل دادگستری گفت: کارشناسان اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند امروز بررسی‌های لازم را در صحنه جرم انجام دهند و مقرر شده که نتیجه نهایی تا دو هفته آینده اعلام شود.

 

وی درمورد موضوع دفرمه شدن گلوله و بحث قتل شبه عمد، گفت: وکلای آقای نجفی بر این کوشش اند که قتل عمد را به شبه عمد مبدل کرده و مجازات حبس 3 تا 10 سال را زایل نمایند؛ آنها معتقدند گلوله به صورت غیر مستقیم به پیکر میترا استاد وارد شده و به همین دلیل دفرمه شده است؛ در حالی که ما قاطعانه و مستند اعلام می‌کنیم شلیک‌ جنایی بدون اصابت به هر محلی و بطور مستقیم از دست چپ وارد و به سینه اصابت شده است.

 

وی گفت: در فرض محال اگر چنین بیاندیشیم که آقای نجفی قصد کشتن نداشته اما به دلیل اینکه از سلاح جنگی استفاده کرده و عمل وی نوعا کشنده بوده است و از طرفی به نقطه حساس بدن یعنی قلب اصابت گردیده؛ بنابراین مطابق ماده۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مرتکب قتل عمد شده است و مجازات ۳ تا ۱۰ سال حبس در انتظار ایشان میباشد.متاسفانه انچه به نظر مغفول افتاده عمل نوعا کشنده متهم و آلت قتاله میباشد.

 

افرازه گفت: امیدواریم آنچه پس از رضایت اولیادم در روند پیگیری پرونده اتفاق خواهد افتاد به مثابه حمله به دروازه خالی و بدون دفاع نباشد.

 

وکیل اولیای دم میترا استاد درمورد وضعیت آقای نجفی گفت: ایشان تحت الحفظ به صحنه بررسی قتل آمدند،‌بازداشت هستند و مجدد نیز با بازداشتگاه اوین منتقل شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید