با ۴۸ ساعت تلاش امدادگران میسر شد؛

نجات مادر و کودک ۱۲ ماهه از ارتفاعات برفگیر

  • حوادث
  • سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۱
    کد خبر :649182
نجات مادر و کودک ۱۲ ماهه از ارتفاعات برفگیر

امدادگران جان یک کودک بیمار ۱۲ماهه و مادرش را که در محاصره برف در ارتفاعات بند پی شهرستان بابل بودند، نجات دادند.

 

مجتبی اکبری با اعلام این خبر افزود: براساس درخواست فرماندار شهرستان بابل مبنی بر گرفتار شدن خانواده ۳ نفره یکی از دامداران در ارتفاعات منطقه بندپی و با توجه به عدم دسترسی زمینی به منطقه، بالگرد هلال‌احمر به همراه یک تیم مجرب امداد کوهستان به پرواز درآمد که به علت شرایط جوی نامساعد و مه آلود بودن منطقه و عدم امکان ادامه پرواز، بالگرد امدادی مجبور به بازگشت به آشیانه شد.

 

وی افزود: به علت ادامه بارندگی و بارش شدید برف و ضرورت نجات کودک بیمار ۱۲ماهه و مادرش که در محاصره برف بودند، عوامل امدادی جمعیت استان در قالب ۲ تیم امدادی از جمعیت بابل و بندپی به همراه ۶ نیروی داوطلب با به‌کار گیری ۳ خودروی آفرود با همکاری نیروهای راهداری، عملیات زمینی طاقت فرسایی را آغاز کردند که به علت نقص فنی تجهیزات راهداری و مسدود بودن مسیر زمینی، تیم اعزامی از ادامه امدادرسانی باز ماندند و دوباره همه نگاه ها به پرواز بالگرد هلال احمر استان معطوف شد.

 

به گزارش مهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: به علت بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی و مسدود شدن راه های ارتباطی استان، به خصوص در مناطق کوهپایه ای که منجر به قطع راه های دسترسی ساکنین بالادست (دامداران) به مناطق روستایی و شهری شده بود، شماری از این افراد به همراه خانواده های خود در محاصره برف قرار گرفتند که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان مازندران ثانیه های نفسگیری را برای نجات آنها سپری کردند.

 

اکبری گفت: در ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز جمعه بالگرد هلال احمر استان برای نجات حادثه دیدگان به پرواز درآمد که با توجه به نامناسب بودن مکان فرود ناچار به انجام عملیات هلی برد در شرایط سخت شد. در ساعت۱۱صبح روز یکشنبه حادثه دیدگان به همراه تیم عملیاتی جمعیت بندپی به منطقه خشرودپی انتقال داده شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید