نتیجه افزایش ساعت طرح ترافیک در تهران اعلام شد

    کد خبر :860959
نتیجه افزایش ساعت طرح ترافیک در تهران اعلام شد

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس درباره افزایش ساعات طرح ترافیک و ممنوعیت تردد شبانه اظهار داشت: درخواست شهرداری تهران مبنی بر لغو ساعات ممنوعیت تردد شبانه است و این موضوع از طریق شهرداری در ستاد کرونا هم مطرح شده است.

وی افزود: علیرغم اینکه بسیاری مخالف اجرای ممنوعیت طرح تردد شبانه هستند علت تاخیر در لغو این موضوع را نمی دانیم و اگر این مسئله برطرف نشود شاهد افزایش هر چه بیشتر ترافیک در ساعات قبل از اجرای طرح هستیم.

وی در مورد افزایش ساعات طرح ترافیک در تهران گفت: از زمانی که ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران اجرایی شده نتیجه خوبی به همراه داشته است و ۲۰ درصد از ازدحام خودروها در سطح شهر در محدوده طرح ترافیک و ۱۰ درصد خارج از محدوده طرح ترافیک کاسته است.

معاون شهردار تهران گفت: پیش‌بینی ما کاهش هرچه بیشتر سفرهای غیر ضروری با اجرای افزایش ساعات طرح ترافیک بود که خوشبختانه بر اساس برآوردهای انجام گرفته سفرهای غیرضروری ۲۰ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: بسیاری از شهروندان از ترافیک های طولانی در پایتخت همزمان با کاهش ساعات طرح ترافیک گلایه‌مند بودند و برخی هم اکنون منتقد هستند که چرا طرح ترافیک ساعات آن بیشتر شده است ولی به طور کلی بر اساس آنچه که نمایندگان حوزه سلامت نیز مطرح کرده‌اند کاهش ساعات طرح ترافیک چندان اثری بر روی کاهش کرونا نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید