نتانیاهو به قطعنامه ضدایرانی آژانس واکنش نشان داد

    کد خبر :724653

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران واکنش نشان داد.

در این ارتباط نتانیاهو مدعی شد: پیش از این ما طی سال‌ها درباره تهدید هسته‌ای ایران هشدار داده بودیم.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، به دروغ گفتن به جهان ادامه می‌دهد و آژانس بین المللی انرژی اتمی آنچه را ما قبلاً گفته بودیم، حال فهمیده است.

در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره در گزارش‌های پیشین خود پایبندی ایران به توافق برجام را تائید کرده بود، به تازگی و از زمان روی کارآمدن «رافائل گروسی»، مدیرکل جدید، برخی ادعاها علیه ایران از سوی دبیرخانه آژانس مطرح می‌شود و به تازگی نیز شورای حکام قطعنامه‌ای را علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران صادر کرد که با استقبال آمریکا و برخی کشورهای اروپایی روبرو شد.

به گزارش مهر، چین و روسیه اما در مقابل به این قطعنامه رأی منفی دادند و دیپلمات‌های این کشورها نیز نسبت به پیچیده‌تر شدن اوضاع با تصویب این قطعنامه ابراز نگرانی کردند.

از سوی دیگر، «کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به دنبال تصویب قطعنامه پیشنهادی ۳ کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مایه تأسف جدی است که این قطعنامه از سوی کشورهایی ارائه شده که یا دارنده سلاح هسته‌ای هستند و یا اینکه میزبانی چنین سلاح‌های مخرب و کشنده‌ای را برعهده دارند. از سوی دیگر، همین ۳ کشور، تاکنون گام‌های ملموس و عملی برای اجرای تعهدات خود تحت برجام برنداشته‌اند و این انفعال آنها، در کنار اقدامات مخرب و غیرقانونی و یکجانبه رژیم آمریکا، موجب شده است تا آینده برجام در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید