نامی جدید در ایران که بزودی معادلات منطقه را تغییر خواهد داد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۹:۰۵
    کد خبر :887580
نامی جدید در ایران که بزودی معادلات منطقه را تغییر خواهد داد

عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر سرشناس جهان عرب در تحلیلی درباره دلیل نام گذاری موشک خیبرشکن که اخیرا از آن رونمایی شد، تاکید کرد که این اقدام پیامی برای اسرائیل و آمریکاست.

ایسنا به نقل از رای الیوم نوشت: عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر سرشناس جهان عرب در در سخنانی به آخرین تحولات منطقه و جهان پرداخت، او معتقد است که معادلات منطقه به زودی دچار تغییراتی خواهد شد و سال ۲۰۲۲ متفاوت‌تر از هر سال دیگری خواهد بود.

عطوان می گوید: طی چند ماه آینده و یا یک سال آینده سه موشک، عنوان‌دار اصلی در منطقه خواهند بود زیرا این موشک ها معادلات را به طور کامل تغییر خواهند داد.

سردبیر رای الیوم تاکید کرد که موشک اول «خیبرشکن» ایران است و موشک دوم سوری است و موشک سوم «سام‌۸» حزب الله لبنان است.

این نویسنده سرشناس جهان عرب در خصوص موشک خیبرشکن گفت: این موشک ایرانی اخیرا و به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از آن رونمایی شد، برد موشک خیبرشکن ۱۴۵۰ کیلومتر است، یعنی این موشک به قلب تل آویو می رسد و این پیامی برای اسرائیل و آمریکا است.

عطوان می گوید که انتخاب نام خیبر و خیبرشکن بسیار با دقت و بررسی شده است زیرا شما می دانید که خیبر نام شهر یهودیان در نزدیکی مدینه بود و پیامبر (ص) همواره تاکید می کرد که قرار گرفتن دو دین مختلف در یک منطقه یعنی مدینه منوره، امکان پذیر نیست بنابراین انتخاب نام خیبرشکن برای موشک ایرانی یک پیام بی‌سابقه به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد که ایران اکنون چهارمین قدرت موشکی جهان پس از روسیه‌، چین و کره شمالی است و در مساله پهپادها نیز این امر صدق می‌کند.
عطوان خاطرنشان کرد که به گفته اندیشکده بین المللی مطالعات راهبردی لندن‌، ایران به جز موشک های کروز و پهپادها ۲۰ نوع موشک بالستیک دارد و این یعنی زرادخانه پر است و آماده.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید