نامه ظریف به رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برجام

    کد خبر :827011
نامه ظریف به رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برجام

وزیرخارجه در بخشی از گزارش برجام خطاب به جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نوشت: امیدوارم آنچه تاکنون به دست آمده در ابتدای دولت سیزدهم تکمیل شود.

محمدجواد ظریف خطاب به جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نوشته است: آنگونه که استحضار دارند، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ش، میان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های موسوم به «پنج به اضافه یک» مورد تفاهم قرار گرفت. با تصویب «قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» مصوب ۲۱ /۷ /۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی، مصوبه جلسۀ ۶۳۴ مورخ ۱۹ /۵ /۱۳۹۴ (مدظله العالی) شورای عالی امنیت ملی و نامه مورخ ۲۹ /۷ /۱۳۹۴ مقام معظم رهبری خطاب به ریاست محترم جمهوری، «برجام» در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۴ رسماً وارد مرحله اجرایی شد.

از آنجایی که تبصره نخست قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» مقرر می‌دارد: «وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد»، اینک در آستانه ششمین سالگرد انعقاد برجام، بیست ودومین و آخرین گزارش سه ماهه از سوی اینجانب به عنوان وزیر امور خارجه و مسئول هیأت مذاکرات برجام به نمایندگان ارجمند ملت دلاور ایران در مجلس محترم شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

در این گزارش مهمترین دستاورد‌ها و چالش‌های اجرای برجام طی شش سال گذشته و آخرین نتایج شش دور مذاکرات وین –که تبلور شکست فشار حداکثری دولت آمریکا در برابر مقاومت مردم ایران است – ارائه می‌شود.

به گزارش دانشجو، این مذاکرات در آخرین هفته‌های کاری دولت دوازدهم به چارچوب یک توافق محتمل برای رفع تحریم‌های غیرقانونی ایالت متحده آمریکا نزدیک شده و امیدوارم آن‌چه تاکنون امکان تحقق آن فراهم شده و در بخش سیزدهم این گزارش (مد ظله العالی) آمده است، در ابتدای دولت سیزدهم، به یاری خداوند منّان و با هدایت مقام معظم رهبری، مدیریت ر ئیس جمهور منتخب و حمایت مجلس شورای اسلامی با دستیابی به تمامی حقوق ملت بزرگ ایران تکمیل شود و موجب خرسندی و رضایت مردم عزیز ایران گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید