ناتوانی صندوق بازنشستگی در پرداخت حقوق بازنشستگان؛ پرداخت حقوق همه شاید وقتی دیگر

    کد خبر :896567

با اینکه به ساعات پایانی سال 1400 رسیده ایم و همه خانواده ها در تدارک تهیه مایحتاج عید نوروز خود هستند، صندوق بازنشستگی کشوری در پرداخت حقوق بازنشستگان با کسری مواجه شده و قادر به پرداخت حقوق همه مشمولان خود نیست.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- بر اساس اطلاعات رسمی اعلام شده توسط صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق جمع کثیری از مشمولان این صندوق که حقوقشان از 5 میلیون و 350 هزار تومان بیشتر است، به مشکل برخورده است و علی رغم اینکه در ساعات پایانی سال 1400 قرار داریم، هنوز زمان مشخصی برای واریز حقوق ها اعلام نمی شود.

بنابر اخبار رسمی منتشر شده در این باره به نقل از صداوسیما، با تخصیص بخش‌هایی از اعتبارات مربوط به کسورات حق بیمه شاغلان از سوی سازمان برنامه و بودجه و منابع داخلی تامین‌شده از بخش اقتصادی و شرکت‌های تابعه این صندوق، پرداخت حقوق مرحله نخست، برای بازنشستگانی که حقوق آن‌ها تا مبلغ پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود تا ساعت ۱۷ عصر دیروز (پنجشنبه ۲۶ اسفندماه) انجام شد.

همچنین حقوق سایر بازنشستگان کشوری نیز به محض تخصیص اعتبار لازم، در مراحل بعدی پرداخت خواهد شد.

صندوق بازنشستگی کشوری ابراز امیدواری کرد که با توجه به تلاش و همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه، مرحله‌های بعدی پرداخت نیز در اسرع وقت انجام شود.

همانطور که از جزئیات این خبر مشخص است در آستانه آغاز سال جدید انبوهی از بازنشستگان کشوری موفق به دریافت حقوق خود نشده اند و به واسطه این مهم دچار مشکلات جدی در تأمین مایحتاج شب عید خود هستند.

این موضوع همچنین با واکنش های تندی در شبکه های مجازی رو به رو شده و بسیاری از کاربران نسبت به این موضوع انتقاد کرده اند.

در همین باره یکی از کاربران توئیتر نوشته است: دو روز مانده به شب عید، وزارت رفاه هنوز حقوق بازنشستگان رو پرداخت نکرده. آقای عبدالملکی در اسفندماه چه کاری ضروری‌تر از برنامه ریزی برای پرداخت به موقع حقوق چند میلیون بازنشسته داشتید؟ می‌دونید این ناتوانی شما چه حد بالایی از فشار عصبی و ناامیدی رو تزریق کرده؟

کاربر دیگری نیز نوشت: دولت انقلابی ومردمی حقوق اسفندماه بازنشستگان راهنوزواریزنکرده است..شایدفکرکرده اندیک میلیون ششصدهزارتومن عیدی برای هزینه های شب عیدکافیست !!

به هر صورت باید منتظر ماند و دید دولت در ادامه و دقیقاً در چه تاریخی و از طریق چه منابعی قادر به پرداخت حقوق این اقشار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید