موتورسیکلتی جدید با الهام از موجودات دریایی و شاسی موشکی!

  • خودرو
  • شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۲
    کد خبر :851624

یک شرکت موتورسیکلت سازی ویتنامی به تازگی از طراحی یک موتورسیکلت نوآورانه با الهام از ماهی‌ها پرده برداری کرده که شاسی آن از مواد مورد استفاده در ساخت موشک‌ها ساخته شده است.

نام این موتورسیکلت برگرفته از نام شرکت مهندسی بریتانیایی است که هواپیمای جنگنده “اسپیت فایر”(Spitfire) را در جنگ جهانی دوم ساخت.

این روزها بسیاری از طراحی‌های مفهومی موتورسیکلت‌ها برای نمایش ظاهر آنها در آینده به نمایش درمی‌آید که می‌تواند جالب باشد، اما “Bandit۹” از چند جهت دیگر مورد توجه است.

ویژگی بارز “Bandit۹” در شاسی آن نهفته که از آلومینیوم ۷۰۷۵ ساخته شده است که موادی است که معمولاً در موشک‌ها و سایر کاربردهای دفاعی استفاده می‌شود. خریداران این انتخاب را دارند که برای کاهش وزن، بدنه را از جنس پلاستیک ABS یا از جنس فیبر کربن که سبک‌تر است، بپوشانند. بدیهی است که انتخاب فیبر کربن موجب می‌شود تا سرعت موتورسیکلت کمی بیشتر شود.

زیبایی این موتورسیکلت به لطف الهام گرفتن از “پرتو ماهیان” است. این موتورسیکلت دارای سیستم خنک کننده مایع و ۸ سوپاپ و یک موتور دوقلوی ۹۰۰ سی‌سی است که می‌تواند تا ۱۲۰۰ سی‌سی نیز ارتقا یابد.

نسخه ۹۰۰ سی‌سی گشتاور ۸۰ نیوتن متری در ۳۸۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و حداکثر سرعت آن به ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد، در حالی که نسخه ۱۲۰۰ سی‌سی آن گشتاور ۱۱۲.۵ نیوتن متری در ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و می‌تواند سرعت را تا ۲۱۰ کیلومتر در ساعت برساند.

وزن این موتورسیکلت تقریباً ۲۱۶ کیلوگرم است و در صورت ارتقاء می‌تواند ۱۹۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.

این موتورسیکلت همچنین دارای سیستم تزریق سوخت الکترونیکی، سیستم اگزوز ساخته شده از فولاد ضد زنگ است که می‌تواند به تیتانیوم ارتقا یابد و همچنین دارای یک صفحه نمایش LED سفارشی است.

به گزارش ایسنا، این شرکت ویتنامی هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت این موتورسیکلت ارائه نکرده است، اگرچه می‌گوید انتظار می‌رود اولین تحویل آن در ماه دسامبر انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید