مواضع ضد ایرانی ترامپ مصرف داخلی دارد

    کد خبر :378159

شبکه آمریکایی سی ان ان امروز (چهارشنبه) در برنامه ای به سبب سخنرانی دیروز دونالد ترامپ در سازمان ملل، میزگردی با چهار تن از اصحاب رسانه تشکیل داد و دیدگاه جمهوریخواهان علیه برجام و روابط منطقه ای ایران و آینده ترامپ پس از انتخابات آتی کنگره آمریکا را بررسی کرد.

یین دیل (Iain Dale) مجری رادیوی انگلیسی ال بی سی در برنامه گفت و گوی سی ان ان در ارتباط با سخنرانی دیروز ترامپ و تحریم های ضد ایرانی آمریکا گفت: اکنون زمان آزمون اروپا فرا رسیده است.
وی با اشاره به آنکه شرکت های فرانسوی به ناچار و از ترس تحریم های واشنگتن از ایران خارج شده اند، این وضعیت را نشانه ‘امپریالیسم’ واشنگتن دانست.
نیک والش (Nick Walsh) خبرنگار ارشد سی ان ان نیز طرز فکر جمهوریخواهان را مد نظر قرار داد و گفت که این جناح سیاسی آمریکا معتقد است که ایران با استفاده از مزایای اقتصادی برجام نفوذ خود در منطقه را توسعه داده و اکنون باید روز به روز فشار بر ایران را افزود.
به عقیده این صاحبنظر، گرچه برانگیختن شورش های اجتماعی کار چندان دشواری نیست ولی مشکلی که دولت جمهوریخواه ترامپ با آن مواجه است، نبود وحدت جهانی در قیاس با دوران اوباما است که این امر به جایگاه جهانی آمریکا آسیب خواهد زد.
لیام هالیگان (Liam Halligan) خبرنگار روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف در ارتباط با استهزاء سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا گفت : هر چقدر که نخبگان به ترامپ بخندند، محبوبیت وی در میان طرفدارانش بیشتر می شود.
وی افزود که ترامپ در حال عمل به وعده های دوران انتخابات است که این امر منحصر به برجام نشده و خروج از پیمان آب و هوایی پاریس، روابط اقتصادی با چین، غیرهسته ای کردن کره شمالی، بودجه ناتو و کاهش کمک مالی به سازمان ملل نیز در این چهارچوب قرار دارد.
نیک والش درادامه این میزگرد پیرامون نفوذ ایران در منطقه گفت که درگیری های خاورمیانه فروکش کرده و طرفداران ایران در بسیاری نقاط پیروز شده اند.
به عقیده وی، گرچه ایرانیان تحت تحریم هستند ولی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حال پیروزی است و دوستان ایران نیز در عراق بسیاری از مناصب دولتی را در اختیار دارند.
هالیگان نیز در این ارتباط گفت که غرب می خواست اسد را برکنار کند ولی او هنوز سر جایش هست.
خبرنگار ساندی تلگراف همچنین با اشاره به این موضوع که سخنرانی ترامپ مصرف داخلی داشته و هدف آن تاثیرگذاری بر انتخابات میاندوره ای کنگره است گفت که اگر ترامپ در این انتخابات نتیجه خوبی بدست آورد، جمهوریخواهان ممکن است تا پایان این دوره و حتی دوره بعد او را تحمل کنند وگرنه شاید بر علیه او بشورند.
به گزارش ایرنا، درپایان این نشست، بانی گریر (Bonnie Greer) مقاله نویس هفته نامه ادبی انگلیسی نیو یوروپین (New European) عنوان ساخت که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در رابطه با برجام دچار اشتباه شد که آن را به تصویب کنگره نرساند و به پیمان تبدیل نکرد. اشاره این مقاله نویس به توجیه جمهوریخواهان در مورد خروج آمریکا از برجام است که آن را نه یک پیمان بلکه تنها یک توافق سیاسی می دانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید