مهم ترین علامت ابتلا به وبا

    کد خبر :941938
راه های انتقال بیماری وبا

پژمان بختیاری نیا، رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به واگیردار بودن بیماری وبا (التور) گفت: اسهال مهم‌ترین نشانه ابتلا به این بیماری است و در موارد شدید می‌تواند سبب مرگ شود.

بختیاری نیا نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا را اینگونه تشریح کرد:

میکروب عامل بیماری که از مبتلایان دفع می‌شود، توانایی آلوده کردن محیط اطراف و به ویژه منابعی آبی را دارد، ضمن اینکه ماندگاری نسبتا زیادی دارد.

وی مهم‌ترین راه انتقال التور را آب و غذای آلوده به میکروب دانست و ادامه داد: باتوجه به شرایط اقلیمی خوزستان، وبا بیماری بومی استان محسوب می‌شود و کارهای پیشگیرانه به ویژه در فصول بهار و پاییز که احتمال شیوع آن بیشتر است، باید انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: در فصل پاییز نیز مدارس بازگشایی می‌شوند و هر نوع تجمع انسانی محیط را برای تسریع در انتقال بیمارهای واگیردار به ویژه بیماری‌های روده‌ای و تنفسی مساعد می‌کند، بنابراین دانش آموزان، معلم‌ها و مسئولان مدارس باید کارهای پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع وبا انجام دهند.

بختیاری نیا یادآور شد: استفاده از سرویس بهداشتی و دفع سریع فاضلاب، گندزدایی سرویس‌های بهداشتی مدارس، مصرف آب آشامیدنی سالم، شست و شو و ضدعفونی مخازن آب، استفاده از لیوان شخصی، مصرف مواد غذایی سالم با نظارت بر بوفه‌های مدارس، خودداری از خرید مواد غذایی از دست فروش ها، شست و شوی دست‌ها قبل از غذا و پس از استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از صابون مایع و سالم سازی میوه و سبزیجات قبل از مصرف را از جمله نکات مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا برشمرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید