مهم ترین دستاورد بیمه معلم در حوزه دانش آموزی چیست؟

    کد خبر :730748

در حالیکه تعرفه های درمانی، دیات و هزینه های اداری در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است بیمه معلم توانسته با بهره گرفتن از توان سازمانی و تخصصی خود حق بیمه سرانه دانش‌آموزان طی این سال ها را ثابت نگه داشته و در مواردی نیز کاهش دهد.

عباس معینی معاون بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه معلم با تاکید بر پایداری قیمت های اعلامی از سوی بدنه کارشناسی بیمه معلم افزود: این در حالی است که سقف پرداخت خسارت در برخی تعهدات و پوشش های قرارداد مذکور افزایش نیز پیدا کرده است.

معاونت بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه معلم با تاکید بر اینکه بیمه معلم هیچگاه تنها شرکت کننده دراستعلامات وزارت آموزش و پرورش برای بیمه حوادث دانش آموزی نبوده است و عملکرد این شرکت نه تنها از سوی این وزارتخانه بلکه از سوی سازمان بازرسی کل کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و حسابرس و بازرس قانونی شرکت تحت مراقبت و بررسی بوده است ادامه داد: بیمه معلم در سال های اخیر توانسته در میان استعلامات رسیده به وزارت آموزش و پرورش نرخ و شرایط مناسبی را برای بیمه گذاران فراهم آورد.

وی گفت: تعیین شرکت مجری قرارداد بیمه حوادث تحصیلی، چگونگی اجرا و مفاد آن در سالهای گذشته توسط وزارت آموزش و پرورش از شرکت های معتبر استعلام شده و هیچگاه به صورت انحصاری در اختیار شرکت بیمه معلم نبوده است.

عباس معینی با اشاره به اینکه 6 سال اجرای این قرارداد سبب انباشت دانش فنی و تجربیات مطلوبی در بیمه معلم شده است گفت: بیمه معلم تاکنون به کلیه تعهدات خود نسبت به بیمه شدگان و بالاخص دانش‌آموزان عمل کرده و گزارش عملکرد قرارداد، هر ساله و در فواصل مختلف برای وزارت آموزش و پرورش و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام و ارسال و در صورت های مالی نیز منعکس می شود.

نظارت دستگاه های نظارتی بر نحوه اجرای قرارداد دیگر موضوعی است که معینی به آن اشاره کرد و گفت: جامعه هدف 14 میلیون نفری این قرارداد بسیار وسیع بوده و در کل کشور پراکنده شده و کلیه دانش آموزان را در بر می گیرد و چنانچه موارد خاصی از عدم رضایت وجود داشته باشد، بیمه معلم نه تنها از دریافت آنها استقبال می کند، بلکه وظیفه خود می داند که نسبت به ایفای تعهدات اقدام کند.

معاونت بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه معلم با اشاره به اینکه اکچوئری مناسب در ارائه نرخ ، مدیریت ریسک و سودآوری وظیفه اصلی بنگاه های اقتصادی مانند بیمه برای حفظ ارزش سهام داران است، اضافه کرد که بیمه معلم به سایر ذینفعان خود دراین قرارداد نیز توجه دارد و شرکت بیمه معلم نیز شرایط خود را برای اجرای هر چه بهتر قرارداد مذکور با رقابتی ترین نرخ ممکن اعلام کرده است.
عباس معینی اضافه کرد که نرخ و شرایط در قراردادهای بزرگ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز استعلام می شود و شرکت های بیمه نمی توانند بدون تائیدیه نهاد ناظردر این زمینه راسا اقدام کنند و بیمه معلم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته عباس معینی معاونت بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه معلم در حالی که در بازار بیمه ای کشور واگذاری پرتفو در شرکتهای هم گروه دور از انتظار نیست اما علی رغم وابستگی شرکت بیمه معلم به صندوق ذخیره فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش در واگذاری قرارداد بیمه حوادث تحصیلی خود برای این شرکت اولویت هایی قائل نشده است و همواره جهت رعایت قوانین جاری در این خصوص نسبت به دریافت استعلام از کلیه شرکت های بیمه ای اقدام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید