مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ امروز به پایان می‌رسد

    کد خبر :835515
مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ امروز به پایان می‌رسد

مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ امروز به ساعت ۲۴:۰۰ به پایان می‌رسد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و تاکنون انتخاب رشته خود را انجام ندادند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور برای انتخاب رشته خود اقدام کنند.

همچنین تا پایان فرایند انتخاب رشته کنکور، نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته همچنین با رعایت شرایط و ضوابط، رشته‌هایی را معرفی می‌کند که شانس قبولی داوطلب در آن بیشتر است.

گفتنی است که آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر ثبت نام کردند. تعداد ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۱۶ نفر داوطلب در چند گروه بودند. تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

جمع کل ظرفیت پذیرش (باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر است. جمع کل ظرفیت پذیرش (باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر است.

همچنین داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هستند و تاکنون انتخاب رشته نکرده اند، می‌توانند تا پایان روز جمعه ۵ شهریورماه ۱۴۰۰ فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، متقاضیان باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش، دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و اصلاحیه دفترچه، بخش رشته های بدون آزمون و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را مطالعه کنند و کدرشته محل‌های انتخابی خود را ثبت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید