مهار تورم عملیاتی نشد، ولی کوچه اختر باز شد/ واکنش ها به رفع حصر و باز شدن کوچه اختر چیست؟

    کد خبر :905566

بر اساس اخباری که در رسانه ها منتشر شد، روز گذشته و در اقدامی از قبل اعلام نشده نهادهای امنیتی و اجرایی کشور اقدام به باز کردن کوچه اختر (محل نگهداری و حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد) کردند و بر این اساس این گره سیاسی کشور پس از سال ها باز شد.

بازتاب- مستند به این روایت محدودیت‌ فیزیکی مقابل منزل «میرحسین موسوی» در خیابان پاستور از صبح دیروز برطرف شد تا رفت و آمد او نیز تسهیل شود.

طبق شنیده‌ها اصل مراقبت از میرحسین موسوی و همسرش با هدف پیشگیری از هرگونه آسیب به وی یا اقدامات خلاف قانون از سوی نامبرده که از تصمیمات شورای عالی امنیت ملی بوده، همچنان برقرار است.

پیش از این حسن روحانی در آغاز دولت خود در سال ۹۲ شعار رفع حصر را مطرح کرده بود اما این اتفاق هیچ‌گاه در دولت او محقق نشد، اما این محدودیت‌ها با روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی‌ و دولت سیزدهم، به تدریج کاهش یافت.

اقدامی که مورد اشاره قرار گرفت حالا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به یکی از بحث های مهم تبدیل شده و در این باره روایت های متفاوتی بیان می شود.

برخی این اتفاق را یک دستاورد سیاسی بزرگ برای دولت سیزدهم عنوان می کنند و از اینکه یکی از شعارهای رئیس جمهور پیشین کشورمان یعنی حسن روحانی در یک فضای غیرتبلیغی توسط رئیس جمهور فعلی عملیاتی شده است، می گویند.

در همین رابطه میان طرفداران دولت فعلی و گذشته به نوعی دعوا شکل گرفته و به صورت مشخص در این باره یکی از کاربران نوشته است:  «شما یادتان نیست، یک زمانی بارش باران و بالا آمدن آب دریاچه ارومیه هم دستاورد دولت روحانی بود، حال اما از نظر فاکتورچی‌های روحانی، #رفع_حصر ربطی به دولت رئیسی ندارد! آن موقع هرچه خوبی بود کار روحانی بود، هرچه بدی بود یادگار احمدی‌نژاد، حالا هم فقط اتفاقات ناگوار، کار رئیسی است!»

کاربر دیگری نیز در این باره نوشته است: بعد از محقق شدن فروش نفت و برگشت پول آن به کشور پیوستن ایران به پیمان شانگهای و سواپ گازی انجام واکسیناسیون عمومی کاهش تورم و کنترل نرخ ارز این بار نیز دولت رئیسی شرایط رفع حصر سران فتنه را مهیا کرد بعد از 8سال شعار زدگی داریم تازه به عملگرایی میرسیم. اره فرق میکنه به کی رای بدی.

برخی اما این موضوع را چندان مهم نمی دانند و تأکید دارند که دولت فعلی و رئیس جمهور مستقر باید به جای چنین رفتار و اقداماتی به شعارهای اصلی و مطالبات اقتصادی مردم بپردازد و دست از این اقدامات مقطعی که تأثیری در معیشت مردم ندارد، بردارد.

به طور مشخص در این باره کاربری نوشته است: «مردمی که به آقای رئیسی رای دادند، رفع حصر نمی‌خواستند که حالا بگویند دم فلانی بابت این کار گرم. کنترل این بازار افسار گسیخته ی این روزها که نرخ‌ها دیوانه وار رشد نجومی دارد، توقع مردم نجیب و صبور کشورم است نه گفتار درمانی که وضع همه چیز خوب شده است.»

در همین رابطه یکی دیگر از کاربران نوشته است:  الحمدلله از رفع تورم، حل مشکل مسکن و اشتغال و ازدواج، رشد اقتصادی، ریشه کنی فساد اداری و بانکی و رانتخواری، تقویت پول ملی، رونق تولید، کاهش قیمت خودرو و دلار و …! فقط رفع_حصر شون مونده بود!

به طور کلی بررسی ها نشان می دهد که باز شدن کوچه اختر و در مرحله مهم تر رفع حصر میرحسین موسوی، آنچنان که پیشتر تصور می شد در جامعه باعث ایجاد موج نشد و برای بسیاری از شهروندان این مسئله اساساً جذابیتی نداشته است!

به همین دلیل بخش قابل توجهی از کاربران فضای مجازی و طبیعتاً شهروندان فضای حقیقی نسبت به این موضوع یا واکنشی نشان نداده اند و یا به این موضوع اشاره کرده اند که دغدغه و مسئله اصلی آنها نه رفع حصر بلکه گشایش های اقتصادی و مهار تورم لجام گسیخته بوده است که البته هنوز محقق نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید