مهاجرت گیمرها از ایران بخاطر اینترنت و تحریم

    کد خبر :875717
مهاجرت گیمرها از ایران بخاطر اینترنت و تحریم

در میان گیمرهای رایانه ای، هارد کور گیمرها و گیمر های حرفه ای که تخصصی تر بازی کردن را دنبال می کنند، بعضا با مشکلاتی مواجه هستند چون گیمرهای حرفه ای از بازی های ویدئویی درآمد دارند و حرفه آنها محسوب می شود. در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی، شرکت ها از این دسته گیمرها پشتیبانی می کنند و آنها خواهند توانست بیشتر از 100 هزار دلار در سال پول بگیرند!

به گزارش رکنا، آرمین، یک هارد کور گیمر است که در رابطه با مشکلاتش گفت: من یک گیمر حرفه ای هستم که از این راه درآمدزایی می کنم اما مشکلاتی وجود دارد که به فکر مهاجرت به خارج از کشور افتاده ام. برخی دوستان من که گیمر هستند به دلیل این مشکلات نیز مهاجرت کرده اند. مشکلات نظیر پینگ بالا، قطعی اینترنت، سرعت پایین اینترت و مشکلاتی دیگر که به واسطه تحریم برایمان به وجود آمده است، از جمه آنها است. مثلا قطعی اینترنت روی بازی Counter-Strike: Global Offensive تاثیر زیادی زیادی دارد و باعث می شود گاها رقابت را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم، مجبوریم برای استفاده از بعضی پلتفرم ها از فیلتر شکن استفاده کنیم. مشکل دیگری که گیمرهای جوان با آن رو به رو هستند خرید بازی و آیتم های داخل بازی است. به عنوان مثال امکان خرید مستقیم از شاپ را ندارند زیرا ایران از سوی بانک ها و کردیت کارت های معتبر جهانی تحریم است. گیمر ها برای اینکه بتوانند خرید بازی و درون بازی را انجام دهند باید گیفت کارت را از سایت ها و کانال های تلگرامی اکثرا نامعتبر با قیمت گران تر تهیه کنند.

آرمین گفت: همچنین برای برخی از بازی های رایانه ای اجزای سخت افزاری خوب بسیار اهمیت دارد و نیازمند سیستم قوی است. مثلا قیمت یک موس خوب برای بازی ، 2 الی 3 میلیون تومان است. داشتن گرافیک خوب برای بازی بسیار اهمیت دارد که قیمت آن حدود 30 میلیون تومان است، همچنین برای گرافیک خوب نیاز به مادربرد خوب داریم که قیمت آن هم 15 میلیون تومان است.

شریفی: گیمرهای ایرانی مشکل ندارند

فرزانه شریفی، سرپرست روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این خصوص گفت: گیمر های حرفه ای، انسان های بسیار باهوشی هستند که بعضا در کنار کار گیم تخصص های دیگری نیز دارند. مثلا در ایران گیمری داریم که دکترای دامپزشکی دارد و به کشور فرانسه مهاجرت کرده است. یا فرد دیگری که تخصص در حوزه هوش مصنوعی دارد و به کشور فنلاند مهاجرت کرده است که آنها به خاطر تخصص اصلی، رشته و شغلشان مهاجرت کرده اند که این این شبهه را ایجاد می کند آنها به

خاطر محدودیت هایی که وجود دارد مهاجرت می کنند اما در واقع آنها به خاطر تخصص خودشان مهاجرت می کنند.

وی با بیان اینکه ما پدیده مهاجرت گیمر ها را نداریم که تبدیل به یک مشکل بزرگ شده باشد، این ها بیشتر به خاطر تخصص شغلی و دانشگاهی خود که به جز گیم است به خارج از کشور مهاجرت می کنند، افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای گزارشی را در سال 97 ارائه کرده است که 5 مشکل اساسی گیمر ها در آن وجود دارد. این مشکلات بیشتر متوجه 5 استانی است که بیشترین گیمرها را دارد. استان های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و فارس. 790 بازیکن رایانه ای اعلام کردند که 5 مشکل اصلی دارند که مانع بازی حرفه ای انها می شود.

مشکل اول:

بالا بودن پینگ. بیشترین مشکل به این که میانگین پینگ بازی کردن بالا است باز می گردد. سرعت لازم برای اتصال به سرور با آی پی 8.8.8.8 ، 159 میلی ثانیه است که این مقدار زیادی است و باید این مقدار زیر 100 میلی ثانیه باشد تا قابل قبول و تحمل باشد. در خصوص رفع این مشکل نیز بنیاد بازی ها با وزارت ارتباطات مکاتباتی انجام داده است.

مشکل دوم:

عدم برقراری ارتباط با سرور، به خاطر تحریم یا فیلترینگ. این موضوع اتصال شبکه را با مشکل مواجه می کند. 5 بازی بیشترین مشکل را در این خصوص دارند. 5 بازی با بیشترین عدم اتصال به پینگ عبارتند از: CALL OF DUTY ، FORTNITE ، BATTLEFIELD ، PUBG ، PES

مشکل سوم:

محدودیت شبکه سازی در سرور است. اینکه بازی کننده به راحتی نمی تواند با کاربری در خارج ارتباط برقرار کند و به رقابت بپردازد.

مشکل چهارم:

نوسان داشتن پینگ است. همانطور که بالا بودن پینگ مشکل ساز است، نواسان آن هم باعث ایجاد وقفه در بازی آنلاین می شود.

مشکل پنجم:

بیشتر isp ها به خاطر قطع اتصال، کاربرها را ناراضی می کند. با قطعی اینترنت، بازیکن یک رقابت را از دست می دهد. بالا بودن پینگ در شرکت های خصوصی به همان اندازه بالا ست که در مخابرات بالا است. هم isp دولتی و هم isp خصوصی هر دو برای همه کاربران به یک اندازه اند. اماد در کل دو سه isp هستند که رضایت بالایی جلب کردند و قطعی کمتر و سرعت بهتری دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید