منصوری و تیونینگ فراری پورتوفینو

  • آرشیو
  • دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۰۰
    کد خبر :808553

منصوری را باید از تیونرهای موفق دانست که در آلمان مستقر بوده و هر سال محصولات جدیدی را با تیونینگ جذاب خود همراه می‌سازد. حال نوبت فراری پورتوفینو پرقدرت رسیده که زیر تیغ جراحی منصوری قرار گیرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–شرکت منصوری که همواره به عنوان یکی از تیونرهای جنجالی و بحث برانگیز شناخته می­‌شود، در ماه­‌های اخیر فعالیت نسبتاً زیادی داشته است.

پس از معرفی نسخه تغییر یافته از فراری F8 Tributo و 812GTS توسط منصوری در اوایل سال 2021، پورتوفینو سومین محصول برپایه فراری است که از سوی این شرکت به علاقمندان عرضه می­‌شود.

یکی از مهمترین تغییراتی که توسط متخصصان منصوری روی این فراری انجام شده، نصب سقف تاشو از جنس فیبرکربن به جای نمونه استاندارد قبلی است. استفاده از فیبرکربن به این نقطه محدود نشده چراکه در ورودی­‌های هوا روی کاپوت، روکش آینه­‌های جانبی، رکاب جانبی، لبه اسپویلر عقب و حتی ستون‌ها و دستگیره درها هم شاهد استفاده از این ماده سبک وزن هستیم.

رینگ‌های سفارشی با لبه زرد رنگ و ابعاد 21 و 22 اینچی در محورهای جلو و عقب، به صورت انحصاری توسط منصوری برای این مدل طراحی شده ولی قرار است از اواخر سال جاری، به عنوان جزئی از پکیج پیشنهادی منصوری برای تمام مدل‌های فراری قابل سفارش باشد.

با ورود به فضای کابین فراری پورتوفینو، با روکش چرم مشکی در اکثر بخش‌ها روبرو هستیم که با جزئیات زرد در حاشیه قطعات داشبورد و کفپوش‌ها همراه شده تا در عین ایجاد هماهنگی با بدنه خودرو، از ایجاد یکنواختی در این بخش هم جلوگیری شود.

منصوری پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر و توئین توربو این خودرو را نیز فراموش نکرده و قدرت و حداکثر گشتاور آن را از 5591 اسب‌­بخار و 760 نیوتن‌متر استاندارد، به 710 اسب­‌بخار و 890 نیوتن‌متر افزایش داده است. منصوری برای انجام این ارتقاء چشمگیر، سامانه مدیریت پیشرانه و سیستم اگزوز را تغییر داده است. به لطف این بهسازی عملکرد، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت اکنون به 3 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت نیز به 334 کیلومتر برساعت افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید