منشأ نشت نفت جنوب تهران ترمیم شد

    کد خبر :453630

منشأ نشت نفت خطوط انتقال پالایشگاه نفت تهران به زمین‌ها و چاه‌های منطقه شهر ری مشخص و ترمیم شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با مهر اعلام کرد: مرداد امسال مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بازدیدی از نشت نفت خطوط انتقال پالایشگاه نفت تهران به اراضی و چاه های آب در منطقه شهر ری خبر داد و هم اکنون بدنبال پیگیری های جدی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری خوشبختانه منشاء نشت نفت در چاه های اطراف پالایشگاه تهران مشخص و ترمیم شد.

زهره عبادتی افزود: پس از اعلام مشاهده نفت در چاه آب کشاورزی واقع در ضلع غربی پالایشگاه تهران بلافاصله بازدید و پایش منطقه انجام و موضوع طی مکاتباتی به مجموعه های نفتی اطراف اعلام شده و به دلیل عدم دریافت پاسخ مشخص، نهایتا موضوع توسط این اداره از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت موضوع و جلوگیری از آلودگی سایر چاه های منطقه کلیه خطوط لوله عبوری از مراکز نفتی همچنین مخازن ذخیره نفت تا شعاع پنج کیلومتر مورد بازبینی قرار گرفته و نهایتا مشخص شد نشت نفت مربوط به خط لوله بنزین شازند بوده و بلافاصله محل نشت مسدود و ترمیم شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری ادامه داد: همچنین بمنظور نشت های احتمالی بازبینی کلیه مخازن و خطوط لوله اطراف ادامه داشته و این اداره نظارت جدی بر این موضوع خواهد داشت.

عبادتی تصریح کرد: علاوه بر بازبینی خطوط و مخازن سه حلقه چاه آلوده به مواد نفتی توسط مجموعه های نفتی تملک و مسلوب المنفعه شد. همچنین کلیه محصولات کشاورزی کشت شده با آب این چاه ها در مساحت ۹.۵ هکتار جمع آوری و معدوم سازی شد.

وی افزود: علاوه بر اقدامات مزبور این اداره کلیه چاه های آب شرب و کشاورزی منطقه را در شعاع ۵ کیلومتر نمونه برداری و پارامترهای مربوط به مواد نفتی آروماتیک و آلیفاتیک و فلزات سنگین در آن اندازه گیری شد و نمونه برداری هایی هم در همین شعاع از خاک منطقه صورت پذیرفته و پارامتر های اشاره شده در آن سنجش شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری تاکید کرد: نمونه برداری از چاه ها ادامه داشته و در صورت مشاهده هر گونه آلودگی نفتی پیگیری خواهد شد.

عبادتی اشاره کرد: بر اساس دستور مقام محترم قضایی و پیگیری های این اداره مجموعه های نفتی موظفند هر چه سریعتر برنامه زمانبندی پاکسازی آب های زیر زمینی آلوده شده، همچنین خاک های آلوده شده را به همراه روش های علمی و فنی به محیط زیست ارایه دهندو همچنین از کلیه مالکان چاه های آب کشاورزی و ادارات آبفای شهری و روستایی خواسته شد از آنجایی که به استناد ماده ۶ قانون توزیع عادلانه آب مسئولیت جلوگیری از آلودگی آب چاه یا قنات بر عهده صاحبان یا استفاده کنندگان از آن است، در صورتی که جلوگیری از آلودگی خارج از قدرت آنها باشد مراتب را به سازمان حفاظت محیط زیست یا وزارت بهداشت اطلاع دهند.

وی در پایان از شهروندان خواست با توجه به اهمیت موضوع در صورت مشاهده آثار مواد نفتی در چاه ها در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان ری گزارش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید