منتجب‌نیا: نبود حزب در نهایت موجب حاکمیت پوپولسیم می شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۱۱
    کد خبر :635879

حجت الاسلام رسول منتجب نیا رئیس هیئت موسس حزب جمهوریت در نخستین کنگره سراسری این حزب که عصر امروز در سالن همایش‌های رایزن تهران برگزار شد، طی سخنانی گفت: مسئله تحزب مسئله‌ای است که امروز به عنوان پیشرفته‌ترین نظام و مترقی‌ترین نظام در جهان معاصر مطرح است و عقلای جهان به این نتیجه رسیده‌اند اگر بخواهند از هرگونه استبداد و خودکامگی پیشگیری کنند راهی جز نظام حزبی ندارند.

 

وی افزود: نظام حزبی نه تنها با نظام ولایی مغایرت ندارد بلکه حامی ارزش‌های دینی و نظام ولایی است. از ثمرات تحزب می‌توان به تبدیل فردگرایی به جمع‌گرایی، تبدیل خرد فردی به خرد جمعی، پیشگیری از هرگونه استبداد و دیکتاتوری، آموزش و رشد و شکوفایی نیروهای مستعد و تحقق فرهنگ پرسش گری و پاسخگویی اشاره کرد. چرا که حزب است که می تواند مجلس، دولت و حکومت را پاسخگو کند.

 

به گزارش تسنیم، منتجب نیا گفت: تولید طرح و برنامه و فکر و اندیشه برای مدیریت بهینه کشور، پیشگیری از تفرقه و ایجاد انسجام و اتحاد بر خلاف تصور برخی که خیال می‌کنند حزب موجب جدایی است، از ویژگی‌های دیگر حزب گرایی است. از سوی دیگر احزاب می توانند جمعیت‌های هدفمند را تشکیل دهند. نبود حزب در نهایت موجب حاکمیت پوپولسیم می شود.

 

رئیس هئیت موسس حزب جمهوریت تاکید کرد: حزب عنصری لازم و ضروری برای جامعه بشری است. برخی فقها به وجوب ایجاد حزب تاکید کرده‌اند. در میان احزاب کشور که هر یک در منزلت خوبی قرار گرفته‌اند حزب جمهوریت ایران اسلامی با همت جمعی از دوستان، خواهران و برادران تشکیل شد و گروهی از دوستان که عضویت موثر برخی احزاب کشور را داشته‌اند دور هم جمع شده و هیئت موسس حزب جمهوریت را تشکیل دادند.

 

وی خاطرنشان کرد: حزب جمهوریت می‌خواهد فراگیر باشد و می‌خواهد متعلق به همه ملت باشد نه متعلق به یک قشر و نژاد خاص به همین خاطر در لیست افراد ثبت نامی برای انتخابات شورای مرکزی از اقشار مختلف به ویژه جوانان و بانوان و قومیت‌های مختلف حضور دارند.

 

منتحب نیا تصریح کرد: در این مدت که برای شناسایی افراد به استان‌های مختلف سفر کرده‌ایم استقبال فوق العاده‌ای از حزب جمهوریت به عمل آمد و امیدواریم پس از اینکه شورای مرکزی امروز انتخاب شد فعالیت‌های حزبی ما با قدرت آغاز شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: تاکید ما در حزب جمهوریت بر این است که در حزب مسئله تولید فکر و اندیشه و برنامه و کادرسازی هرچه بیشتر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید