ممنوع الکاری گزارشگر ورزشی بخشیده شد

  • ورزشی
  • جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶
    کد خبر :624313

گزارشگر تلویزیون گفت: قول نمی‌دهم دیگر اشتباه نکنم ولی قول می‌دهم دیگر اشتباهات این‌چنینی نداشته باشم.

 

علیرضا علیفر گزارشگر تلویزیون که در شهریور و در جریان یکی از دیدار‌های لالیگا بین تیم‌های رئال مادرید و لوانته اسم یکی از بازیکنان لوانته را سیدجلال حسینی اعلام کرد پس از پایان همان دیدار تا اطلاع ثانوی از کار گزارش محروم شد.

به گزارش افکارنیوز، این موضوع بلافاصله از سوی سازمان صدا و سیما به صورت خبر رسمی اعلام شد و در رسانه‌ها هم انتشار یافت. علیفر که بابت انجام این اشتباه به شدت ناراحت بود پس از انتشار خبر محرومیتش از گزارشگری بیشتر دلخور شده و حتی در صحبتی که در همین باره داشت گفت: «تأسف افزون‌ترم برای همکارانی است که ناجوانمردانه در برنامه‌های رادیو و تلویزیون به جای حمایت، آتش‌بیار معرکه شدند که به همه آن‌ها می‌گویم: ننگ بر شما فرصت‌طلبانِ نارفیق که بویی از حرمتِ رفاقت یا حداقل همکاری سالیانِ دراز نبرده‌اید. به خُرد و کلان تان می‌گویم: این نیز بگذرد، اما کسانی که بُخل و حسادت در وجودشان هست، تا زنده هستند عذاب می‌کشند و تنها مرگ، ناجی آنهاست. در مورد من و همیشه مطرح بودنِ من، راهی ندارید جز اینکه در شعله‌های آتش بُخل و حسادت خود بسوزید و خاکستر شوید!»، اما از روز شنبه این هفته با رفع ممنوعیت گزارش برای این گزارشگر او توانست یکی از دیدار‌های سری A ایتالیا را روی آنتن زنده گزارش کند. در همین باره با او حرف زدیم.

کار گزارش را از سر گرفتید؟

بله! در واقع اشتباهی بود که بنده آن را قبول دارم و از روز یک‌شنبه هم که بازی فیورنتینا و اودینزه را گزارش کردم کارم در تلویزیون را از سر گرفتم.

ظاهراً اتفاق تازه‌ای برایتان نبود؟

خیر! از این قبیل اشتباهات را ۲۰، ۳۰ بار دیگر داشته‌ام. طبیعی است که در جریان یک گزارش ۹۰ دقیقه‌ای با ۲۰ میلیون بیننده تلویزیونی اشتباه رخ دهد. یک مجری تلویزیونی برای اعلام پخش یک فیلم سینمایی در حین اعلام اسامی بازیگران و کارگردانش دو بار تُپُق می‌زند و یک سوتی می‌دهد چطور توقع می‌رود که یک گزارش ۹۰ دقیقه‌ای با هیجان و التهاب فوتبال، سوتی نداشته باشد!

پس قبلاً هم ممنوع‌الگزارش شده بودید؟

بله! این فقط شامل حال من نمی‌شود. خیلی از گزارشگران دیگر سیما هم به دلیل اشتباهاتشان توبیخ و جریمه شده‌اند و تا مدتی از گزارش محروم شده بودند ولی تا امروز امکان نداشته خبرش رسانه‌ای شود.

از کسی که این کار را کرد دلخورید؟

قطعاً! شما اگر در روزنامه‌تان خبرنگاری اشتباهی کند و جریمه شود اسمش را روی جلد می‌زنید و جریمه‌اش را رسانه‌ای می‌کنید؟ در سازمان هم بار‌ها همکاران بنده توبیخ و جریمه شده‌اند ولی این چنین اسم‌شان بر سر زبان‌ها نیفتاده بود.

قول می‌دهید دیگر از این اشتباهات را تکرار نکنید؟

بله! البته من با توجه به اشتباهاتی که کردم دیگر نباید مشابه آن‌ها را انجام بدهم ولی برخی اشتباهات دست خود ما نیست و به قولی اجتناب‌ناپذیر است. قول نمی‌دهم دیگر اشتباه نکنم ولی قول می‌دهم دیگر اشتباهات این‌چنینی نداشته باشم.

اگر باز هم یک مردم‌آزار بخواهد قبل از یک بازی سر به سرتان بگذارد چطور؟ باز هم فقط به یک سایت اکتفا می‌کنید یا مثلاً اگر اسم یک بازیکن معروف ایرانی را بین لیست تیم اسپانیایی ببینید از یکی دو منبع دیگر استعلام می‌گیرید؟

قطعاً این‌طور نبوده که کسی اسکای اسپورت را دستکاری کرده باشد. در آن بازی، چون من فرصت داشتم در حین پخش تصاویر تکواندو، سری به سایت اسکای اسپورت بزنم دیدم که اسم سیدجلال حسینی بین اسامی بازیکنان آن تیم است و وقتی روی اسمش کلیک کردم عکس و رزومه اش با آن تیم را هم نشان داد و من مطمئن شدم. البته باز هم می‌گویم که اسکای اسپورت سایتی معظم و مرجعی قابل اعتماد است که قابل ویرایش نیست. نمی‌دانم چرا آن روز این ایراد را پیدا کرده بود و الا اگر ویکی‌پدیا بود می‌گفتیم آن را ویرایش کرده‌اند.

پس از آن اتفاق سیدجلال حسینی را جایی ندیدید؟

نه! اما او بزرگواری اش را نشان داد. در شهرآورد وقتی برخی قصد داشتند با شیطنت درباره این موضوع از او سؤال کنند سیدجلال حسینی با بزرگی و منشی که دارد به این سؤالات پاسخ نداد و نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد که جا دارد از او تشکر کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید