ممنوعیت جدید آمریکا علیه محصولات مخابراتی چین

    کد خبر :955544
ممنوعیت جدید آمریکا علیه محصولات مخابراتی چین

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا واردات و فروش تجهیزات مخابراتی شرکت‌های چینی هواوی و زد.تی.ای (ZTE) را بدلیل «خطر غیرقابل قبول» علیه امنیت ملی ایالات متحده ممنوع کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا جمعه شب اعلام کرد که همچنین قوانین نهایی را برای ممنوع کردن واردات تجهیزات سه شرکت چینی دیگر شامل «داهوا تکنولوژی»، «هانگژو هایکویژن» و «هیترا کمیونیکیشن» تصویب کرده است.

این اقدامات تازه‌ترین تصمیمات دولت بایدن علیه غول‌های فناوری چینی است. واشنگتن مدعی است که پکن می‌تواند از این شرکت‌ها برای جاسوسی علیه شهروندان آمریکایی استفاده کند. دولت چین هرگونه تلاش برای جاسوسی از آمریکا را قویا رد کرده است.

«جسیکا روزنورسل» رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این قوانین بخشی مهم از اقدامات ما برای حفاظت از مردم آمریکا در مقابل تهدیدهای امنیت ملی است.

این کمیسیون در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که فهرستی از شرکت‌هایی را تهیه کرده است و قصد دارد واردات تجهیزات آنها را ممنوع کند.

آمریکا در مارس ۲۰۲۱ پنج شرکت چینی هواوی، زد.تی.ای، هیترا، هایکویژن و داهوا را در این فهرست قرار داده بود.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۰میلادی ۱.۹ میلیارد دلار برای حذف فناوری سلولی شرکت هواوی و شرکت تجهیزات مخابراتی زد.تی.ای در بخش‌های وسیعی از مناطق روستایی آمریکا تصویب کرد.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید