اعلام مقررات جدید سفر هوایی به اتریش

    کد خبر :744093

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جدیدترین مقررات سفر به اتریش را برای مسافران اروپایی خود تشریح و بر ادامه ممنوعیت سفر مسافران به صورت ترانزیت و مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی تاکید کرد.

با گسترش ویروس کوئید ۱۹، بسیاری از پروازهای برنامه‌ای «هما» به مقاصد پروازی از جمله کشور اتریش متوقف شد که این وقفه چند ماهه همچنان ادامه داشت.

به دنبال رفع محدودیت بهداشتی‌های اعمال شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اتریش و صدور مجوز برای شروع مجدد پروازهای “هما” به مقصد وین، از روز ۲۵ مردادماه امسال، پرواز برنامه‌ای “هما” از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه وین انجام شد.

این پرواز در روزهای شنبه هر هفته، با پرواز شماره ۷۱۷ در ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه بامداد فرودگاه امام خمینی (ره) ترک و در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه وین به زمین می‌نشیند.

بازگشت این پرواز در همان روز، با پرواز شماره ۷۱۶ در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه وین پرواز می‌کند و در ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شود.

هموطنان برای خرید بلیت این پروازها می‌توانند به سایت https://ebooking.iranair.com مراجعه و یا با شماره تلفن ۴۶۶۲۱۸۸۸ (دفتر فروش تلفنی “هما”) تماس حاصل کنند.

بر اساس اعلام روز دوشنبه روابط عمومی هما، چند هفته بعد از انجام این پروازها سازمان هواپیمایی کشوری اتریش، با صدور اطلاعیه‌ای، جدیدترین مقررات ورود به این کشور را اعلام کرد.

در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹)، مسافران با داشتن مدارک اعلام شده می‌توانند به کشور اتریش سفر کنند.

بر اساس اطلاعیه جدیدی که امروز هواپیمایی هما منتشر کرده است دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس، دارندگان اقامت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس امکان سفر به اتریش را در دوران کووید ۱۹ خواهند داشت.

داشتن بلیت تایید شده هواپیما، قطار یا اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادرکننده و کارت اقامت به صورت ترانزیت الزامی است. همچنین ویزای کاری Business تایپ D اتریش و ویزای دانشجویی تایپ D اتریش و همچنین ویزای خانوادگی تایپ D اتریش جهت پیوستن به خانواده لازم است.

به گزارش ایرنا،هواپیمایی هما اعلام کرده است که مسافران به صورت ترانزیت، مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نیستند.

بر اساس این اطلاعیه، تمامی مسافران بالای ۶ سال در پروازهای ورودی به اتریش (به غیر از مسافران ترانزیت هوایی) می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR داشته باشند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم تعهد را از لینک به آدرس https://www.bmk.gv.at/en/service/entry-requirements.html دریافت و تکمیل کنند.

این اطلاعیه می افزاید که ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخ‌دار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می‌توانند فقط یک کوله‌پشتی و یا یک ساک‌دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده کنند.

همچنین استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید