مقدمه ای بر نود و پنجمین شهرآورد تهران

  • آرشیو
  • جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۴۷
    کد خبر :810016

تیم‌های پرسپولیس و استقلال در نود و پنجمین شهرآورد تهران از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

از هفته بیست و سوم بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال، تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۹ و سی دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران و با قضاوت محمدرضا اکبریان، نود و پنجمین شهرآورد تهران را برگزار می‌کنند.

شهرآورد امروز پنجمین بازی یحیی گل‌محمدی در قامت سرمربی پرسپولیس مقابل استقلال است و فرهاد مجیدی هم برای سومین بار به عنوان سرمربی استقلال مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. یحیی در ۴ بازی قبلی هرگز موفق به شکست دادن استقلال نشده است و یکبار در ضربات پنالتی مغلوب استقلال فرهاد مجیدی شد. مجیدی هم به غیر از شهرآورد نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته که در ۹۰ دقیقه قانونی و ۳۰ دقیقه وقت اضافی با تساوی ۲ -۲ به پایان رسید و در ضربات پنالتی بر پرسپولیس غلبه کرد در اولین شهرآوردی که به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرار گرفت نتیجه مساوی ۲ – ۲ رقم خورد.

آخرین باری که استقلال موفق شد در جریان بازی پرسپولیس را شکست دهد، به ۱۰ اسفند ۹۶ برمی‌گردد که شاگردان شفر موفق شدند با تک گل وریا غفوری پرسپولیس را شکست دهند. ضمن اینکه بازی امروز چهلمین مصاف لیگ برتری دو تیم است، در ۳۹ بازی قبلی پرسپولیس ۱۰ و استقلال ۸ بار پیروز شده و ۲۱ بازی دو تیم هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

استقلال و پرسپولیس در کل، ۲۰ بار در فصل بهار رو به روی هم ایستادند که از این تعداد، ۷ برد سهم استقلال و ۶ برد سهم پرسپولیس بوده و ۷ بار نیز دو تیم به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند. ضمن اینکه در ۴ بازی قبلی دو تیم که در اردیبهشت برگزار شده استقلال ۲ بار برنده بوده و یک بازی را هم پرسپولیس پیروز شده است.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در دوران بازی ۱۲ بار مقابل پرسپولیس به میدان رفته و ۴ بار موفق به گلزنی شده است ضمن اینکه یحیی گل محمدی نیز سابقه یکبار گلزنی در شهرآورد را دارد.
از جمع ۲۳ بازیکن حال حاضر پرسپولیس شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر، علی شجاعی، مهدی مهدی‌خانی، محمد شریفی، فرشاد فرجی، علی خدایی و امیر محمد یوسفی بازیکنانی هستند که در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال به میدان نرفته‌اند.

وحید امیری، مهدی عبدی، احمد نوراللهی، سید جلال حسینی و امید عالیشاه بازیکنانی هستند که سابقه گلزنی در شهرآورد را دارند. به جز گل‌محمدی، کریم باقری و افشین پیروانی هم در دورانی که فوتبال بازی می‌کردند در شهرآورد گل زدند.

در استقلال، بابک مرادی، سعید مهری، سبحان خاقانی، آرش داجلیری و سینا خادم پور در صورت صلاحدید فرهاد مجیدی، اولین شهرآورد خود را تجربه خواهند کرد.

ارسلان مطهری، مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر استقلالی‌هایی هستند که سابقه گلزنی در شهرآورد را دارند.

امشب نود و پنجمین شهرآورد پایتخت میان تیم‌های پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد. در بازی امشب استقلالی‌ها علاوه بر امید به درخشش مهدی قایدی، امیدوارند شیخ دیاباته هم در فرم ایده آل خود باشد و در کنار قایدی زوج ترسناک آبی‌ها را تشکیل دهد و بتواند برای استقلالی‌ها گلزنی کند، اگر دیاباته در این دیدار گلزنی کند نامش را برای همیشه در تاریخ باشگاه استقلال و همچنین شهرآورد‌های پایتخت به عنوان اولین بازیکن خارجی گلزن آبی‌ها ثبت خواهد کرد. در تاریخ ۹۴ شهرآورد گذشته تنها ۷ گل توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسیده است که تمام این گلزن‌ها عضو تیم پرسپولیس بوده اند.

ایمون زاید ۳ گل، بشار رسن ۲ گل، عیسی ترائوره و جری بنگستون یک گل برای پرسپولیس در شهرآورد تهران به ثمر رسانده‌اند.

در مجموع پرسپولیس و استقلال ۹۴ بار مقابل هم قرار گرفتند که ۲۶ برد سهم استقلال و ۲۴ پیروزی سهم پرسپولیس بوده است و ۴۴ بازی دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

هم اکنون پرسپولیس از ۲۱ بازی ۴۲ امتیاز کسب کرده است و در جدول رده بندی تیم دوم است و استقلال با ۳۴ امتیاز از ۲۰ بازی در رتبه سوم جدول قرار گرفته است.

ترکیب استقلالی ها برای شهرآورد نود و پنجم

رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، وریا غفوری، ارسلان مطهری و هرویه میلیچ

ترکیب پرسپولیسی ها برای شهرآورد نود و پنجم

حامد لک، سیامک‌نعمتی، وحید امیری، سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید