معصومه ابتکار: دولت نسبت به گرانی “بی‌ حس” نیست

  • سیاسی
  • جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹
    کد خبر :379283

ابتکار درباره انتقاد‌ها به بی‌حسی دولت نسبت به گرانی‌ها گفت: خیر این طور نیست، دولت برنامه دارد. البته اعتراض حق مردم است. یقینا مردم با سختی‌های خیلی زیادی مواجه هستند، اما دولت همه تلاش خود را برای مقابله با روند تورمی و گرانی انجام داده و می‌دهد که بعضا نیز این تلاش‌ها موفق بوده است.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور، گفت: مسئولان مدام در بین مردم هستند و صدای مردم را می‌شنوند، ارتباط مستقیم با مردم دارند. خود من در سفر‌های استانی بین مردم هستم، از نزدیک مسائل را می‌شنوم و مشکلات را می‌بینیم.

به گزارش خبرآنلاین، معصومه ابتکار در واکنش به تلاش ترامپ و پمپئو برای بدبین کردن مردم به مسئولان نظام گفت: ترامپ هرچقدر به ما بد و بیراه بگوید اثر معکوس دارد. شاهد بودیم که وقتی می‌خواست در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند حاضران خنده طعنه آمیز کردند. این مسئله حکایت از آن می‌کند، فضا علیه ترامپ و سیاست‌های دولت او است.

وی درباره میزان اثربخشی سخنان روحانی در سازمان ملل اظهار کرد: آقای رئیس جمهور خیلی منطقی و جامع درباره مسائل مختلف به ویژه عهدشکنی آمریکا توضیح داد که اثر خوبی داشت. وقتی بعد از صحبت‌های ایشان فضای مجازی را رصد کردم، دیدم خیلی واکنش‌ها مثبت و خوب است.

معاون رئیس جمهور درباره توجه آمریکا به مکانیزم پیشنهادی روحانی برای گفتگو گفت: حتما شنیده می‌شود. آقای رئیس جمهور گفت: دوره‌ای با آمریکا و پنج کشور دیگر وارد گفتگو شدیم و به توافق رسیدیم. روند مذاکرات خیلی سخت بود و اذیت شدیم، اما وقتی توافق حاصل شد، مورد توجه مجامع بین المللی قرار گرفت و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل صادر شد.

وی ادامه داد: همه کشور‌ها بر اجرای برجام توافق کردند، ایران هم به تعهدات خود پایبند بود، اما آمریکا از ابتدا پایبندی کاملی به برجام نداشت و در نهایت با اعلام خروج از برنامه اقدام مشترک، عهد شکنی و پیمان شکنی کرد. این اقدام نفس ادامه مذاکره را زیر سئوال می‌برد. صحبت آقای روحانی این بود که آمریکا به پشت میزی برگردد که نتیجه آن را به هم زد.

عضو کابینه دولت دوازدهم درباره بازگشت آمریکا به اجرای برجام بیان کرد: فشار روی آمریکا خیلی زیاد است، مقامات کاخ سفید نیز متوجه شدند، خروج از برجام فایده و نفعی نداشت و ادامه این راه تنش را در منطقه بالا می‌برد که حتی به ضرر خیلی از همپیمانان آمریکا در منطقه خواهد بود.

وی افزود: وجهه آمریکا در ماجرای خروج از برجام خیلی ضربه خورد و منزوی شد، به ویژه آنکه دولت واشنگتن سایر توافقات بین المللی را نیز به چالش کشید. این‌ها همه موجب شد، تلقی جهان آن شود که ترامپ کلا ضد چندجانبه گرایی دارد عمل می‌کند.

ابتکار درباره انتقاد‌ها به بی‌حسی دولت نسبت به گرانی‌ها گفت: خیر این طور نیست، دولت برنامه دارد. البته اعتراض حق مردم است. یقینا مردم با سختی‌های خیلی زیادی مواجه هستند، اما دولت همه تلاش خود را برای مقابله با روند تورمی و گرانی انجام داده و می‌دهد که بعضا نیز این تلاش‌ها موفق بوده است.

وی ادامه داد: تلاش دولت باعث شده تورم و آسیب‌هایی که قرار بود در سال ۹۲ اتفاق بیفتد ۵ سالی فرصت برای مردم ایران باشد و دیدیم در این مدت چقدر رشد، پیشرفت و اتفاقات خوب رخ داد. حالا این مشکلات هم است. فکر می‌کنم دولت باید بیشتر تلاش کند همه نیز این را می‌دانند و هیچ کس بی تفاوت نشده است.

وی با بیان اینکه گیرنده‌های حسی دولت کاملا فعال است و گوش شنوا دارد، گفت: مسئولان مدام در بین مردم هستند و صدای مردم را می‌شنوند، ارتباط مستقیم با مردم دارند. خود من در سفر‌های استانی بین مردم هستم از نزدیک مسائل را می‌شنوم، مشکلات را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه دولت ارتباط نزدیک با مردم دارد، یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد که نه تنها دولت بی تفاوت نشده بلکه کاملا شنوایی دارد و با احساس مسئولیت کامل کنار مردم است و تلاش می‌کند تا مشکلات رفع شود. در مجموع ما نمی‌خواهیم مشکلات را انکار کنیم یا نادیده بگیریم بلکه تلاش می‌کنیم تا مشکلات برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید