معرفی ۴ کیک خوشمزه ی خانگی با روش پخت آسان

    کد خبر :873712

کیک های خانگی جزو ساده ترین و خوشمزه ترین شیرینی جات هستند که معمولا در خانه با چند قلم ماده ی اولیه به راحتی با فر یا حتی بدون فر و روی گاز تهیه می شود و در یک عصر زیبا بهانه ای می شود برای جمع شدن اعضای خانواده کنار هم به صرف یک برش کیک و چای تازه دم …

کیک ها انواع مختلف دارند و براساس موادی که درون آنها استفاده می شود به نام های مختلفی نامگذاری می شوند… شاید به جرعت بتوان گفت کیک پختن لذت از بخش ترین تفریحات در خانه است و با پخت یک کیک هیجان انگیز ترغیب می شوید تا کیک های مختلف با طعم های متنوع را امتحان کنید.

اما همین کیک ساده یک سری نکات ریز و کلیدی مخصوص سر آشپز دارد که رعایت نکردن آن ها می تواند تجربه ی شیرین کیک پزی را برایتان کمی ملس کند و دل به پختن کیک ندهید..! در پخت همه ی کیک ها و در کل در آشپزی استفاده از یک دستور بی نقص و امتحان شده که نکات ریز و کلیدی را بیان می کند بسیار حائز اهمیت است و شما با پیدا کردن آن نصف مسیر موفقیت را طی می کنید.

نصف دیگر موفقیت شما به کیفیت مواد اولیه،  استعداد و تجربه ی خودتان بستگی دارد تا نهایتا یک اثر هنری خوشمزه و جذاب خلق کنید …این روز ها با فراگیر شدن اینترنت بدون رفتن به کلاس و صرف هزینه زیاد می توان به بهترین دستورات کیک و شیرینی دسترسی پیدا کرد و قناد کوچک خانه ی خود شد.

در این مقاله قصد داریم ۴ نوع کیک خانگی خوشمزه که جزو پر طرفدار ترین کیک ها هستند خدمتتون معرفی کنیم. دعوت می کنم در ادامه با من همراه باشید.

۱- کیک خیس شکلاتی  :

کیک خیس شکلاتی از محبوبترین کیک های دنیاست و در منوی اکثر کافی شاپ ها پیدا می شود. در طرز تهیه کیک براونی شکلاتی معمولا یک کیک اسفنجی کاکائویی آماده می شود و به محض خارج کردن از فر با یک خلال چوبی سوراخ سوراخ شده و یک لیوان سس تهیه شده از شیر، شکر، روغن و کاکائو روی آن ریخته می شود.

همچنین برای تزیین و پر ملات شدن کیک ؛ مقداری شکلات به روش بنماری ذوب کرده و روی آن می ریزند و با شکلات چیپسی یا شکلات رنده شده تزیین می کنند.

این کیک جذاب و پر طرفدار جزو گران قیمت ترین کیک هاست  و هر چقد بیشتر بماند لذیذ تر می شود.

بچه ها و جوانان در دسته ی طرفداران این کیک بین المللی هستند.

۲- کیک دو رنگ :

کیک دو رنگ از جمله کیک های بسیار خوشمزه و تردی است که بافت بسیار لطیف، طعم بسیار عالی و به دلیل داشتن یک لایه کاکائو زیبایی خاص و خیره کننده ای دارد . از این کیک معمولا به عنوان کیک های عصرانه یاد می شود و طرفداران زیادی دارد.

از جمله نکات ریزی که این کیک را از سایر کیک ها متمایز می کند؛ جدا کردن زرده و سفیده از هم ، همزدن مواد در اندازه ی مناسب ، نوع هم زدن ، درجه حرارت فر و توجه به یکسری نکات ریز می باشد که باعث می شود یک کیک عالی با بافتی بی نظیر داشته باشید.

خود جدا کردن زرده و سفیده به عنوان اولین مرحله ی تهیه این کیک دارای نکاتی است. وقتی زرده و سفیده از هم جدا می شود حتی یک قطره زرده نباید داخل سفیده باشد.  ظرفی که سفیده داخل آن ریخته می شود و پره های همزن باید کاملا خشک و تمیز باشند. وگرنه سفیده فرم نمی گیرد و آب می اندازد.

شکر باید کم کم و به شکل بارانی به سفیده ها اضافه شود. همزدن سفیده ها باید به حدی باشد که سفیده کاملا فرم بگیرد. رد پره های همزن روی  سفیده بماند و وقتی کاسه ی سفیده را برمی گردانید چیزی از آن سر ریز نشود. بعد از اضافه کردن آرد و بکینگ پودر همزدن نباید زیاد انجام گیرید چون پف کیک می خوابد. در هنگام اضافه کردن آرد همزدن باید با لیسک و شبیه ورق زدن کتاب باشد که در اصلاح به آن فولد کردن می گویند. آرد و بکینگ پودر حتماباید ۳ مرتبه الک شوند. اینها مواردی است که توجه به آنها در طبخ یک کیک عصرانه دو رنگ  و بسیاری از کیک های اسفنجی  اهمیت  ویژه ای دارد.

۳- کیک صبحانه :

کیک صبحانه از جمله کیک های بسیار خوشمزه و مغز داری است که معمولا در وعده ی صبحانه سرو می شود. این گونه کیک ها معمولا در قالب مخصوص کیک صبحانه در اندازه های مختلف طبخ می شوند و به دلیل داشتن کشمش و یا گردو در تهیه ی آن از ماست استفاده می شود.

ماست باعث می شود مواد کیک سفت باشد  و کشمش یا گردویی که اضافه می شود ته نشین نشود. استفاده از کنجد برای این نوع کیک ها بسیار مرسوم است و خواص آن را دو چندان می کند.

۴- پنکیک سبک و سریع

پنکیک یا کیک تابه ای شیرینی یا نان  پهنی است که در داخل تابه و در کمترین زمان ممکن طبخ می شود. پنکیک یک شیرینی بین المللی است که در بیشتر نقاط دنیا با تغییراتی تهیه می شود.

این شیرینی های خوشمزه معمولا در وعده ی صبحانه و در کنار نوتلا، انواع مربا، انواع میوه جات مانند موز و توت فرنگی و عسل یا سس شکلات سرو می شود. طرز تهیه پنکیک با توجه به موادی که داخل آن استفاده میشود متفاوت می باشد.

پنکیک ها انواع مختلفی  دارند، مانند :

♦ پنکیک پفکی :

تفاوت این نوع پنکیک با سایر پنکیک ها در نوع پخت آن می باشد. معمولا در موقع پخت درب تابه گذاشته می شود و این عمل باعث پفک کردن و افزایش ضخامت پنکیک می شود.

♦ پنکیک قاشقی :

در پخت این نوع پنکیک ؛ مواد پنکیک قاشق قاشق داخل تابه ریخته می شود و اندازه ی پنکیک ها کوچک در می آید.

♦ پنکیک شکلاتی :

در تهیه این پنکیک به مواد اولیه پودر کاکائو اضافه می شود و باعث کاکائویی شدن پنکیک می شود.

سخن آخر :

هنر آشپزی و شیرینی پذیری دنیای بسیار هیجان انگیزی است. این هنر در کنار علاقه نیازمند آموزش های مناسب و حرفه ای است. فراگیر شدن اینترنت زمینه را برای آموزش این هنر جذاب فراهم کرده است تا بدون صرف هزینه بهترین دستورات امتحان شده را  گام به گام فراگیرید و بر اطلاعات خود در این حوزه بیفزاید. میتوانید با گشت و گذار در سایت های اینترنتی به انواع آموزش روش های پخت کیک دسترسی یافته و با چندین بار امتحان و تجربه ، به یک کیک پز حرفه ای تبدیل شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید