معاون وزیر خارجه آمریکا توپ مذاکرات وین را به زمین ایران انداخت

    کد خبر :940834
وندی شرمن توپ مذاکرات احیای برجام را به زمین ایران انداخت

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به ضعف دولت بایدن در بازگشت به برجام، توپ مذاکرات رفع تحریم ها را به زمین ایران انداخت و مدعی شد مذاکرات به بن بست رسیده است.

وندی شرمن مذاکره کننده سابق هسته ای آمریکا و معاون کنونی وزیر خارجه دولت بایدن روز جمعه به وقت محلی در نشستی با خبرنگار واشنگتن پست ادعا کرد: مذاکرات پس از پاسخ اخیر ایران به بن بست رسیده است.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد پاسخی که ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا ارائه کرد، بسیار سرسختانه و غیرقابل برای ما بود.

معاون بلینکن مدعی شد: مذاکرات در بن بست قرار دارد پس از اینکه ایران پاسخ بسیار سرسختانه ای داد که برای ما قابل قبول نبود .

شرمن درعین حال گفت که واشنگتن پیام خود را در مورد اینکه چه مسایلی ضروری بوده و مولفه‌های اصلی چه هستند، برای ایران فرستاده است.

وندی شرمن- مذاکرات احیای برجام

این مقام دولت بایدن مدعی شد توپ مذاکرات در زمین ایران است اما دولت بایدن همچنان به دنبال راهی برای پیش بردن این مذاکرات است.

معاون بلینکن ادعا کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنان بر این باور است که دستیابی به توافق به نفع آمریکا است.

به گزارش ایرنا، در همین حال، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز روز جمعه گفت: به فشار بر ایران برای پاسخگو کردن نسبت به پرسش های آژانس بین المللی انرژی ادامه خواهیم داد.

سفیر آمریکا افزود در حال حاضر تا آنجا که اطلاع دارم، نشستی در حاشیه نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل برای گفتگو درباره توافق هسته ای در نیویورک برنامه ریزی نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید