معاون استاندار خوزستان: مرز شلمچه برای زائران اربعین بسته است

    کد خبر :848603

معاون امنیتی استاندار خوزستان، تاکید کرد: مرز شلمچه برای سفر زائران اربعین حسینی به عراق بسته است و زائران به این مرز مراجعه نکنند.

ولی‌اله حیاتی روز یکشنبه در ارتباط با آخرین وضعیت پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: من در حال حاضر در مرز بین‌المللی شلمچه حضور دارم، این مرز بسته است، متأسفانه تعدادی از زائران بدون توجه به توصیه‌های مسئولان مبنی بر اینکه مرزهای زمینی برای سفر به عراق باز نیست به این پایانه مرزی مراجعه کرده‌اند ولی اجازه داده نشد که آن‌ها از مرز عبور کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تجمع مردم در پایانه‌های مرزی باعث ایجاد چالش‌ها و مشکلاتی شده است، افزود: دیروز برای مدت خیلی کوتاهی مرز شلمچه باز شد و تعداد از زائران با موافقت دولت عراق توانستند با داشتن مدارک قانونی از جمله ویزای معتبر از مرز عبور کنند ولی اکنون مرز بسته است و کسانی که به پایانه‌های مرزی مراجعه می‌کنند با چالش مواجه می‌شوند.

حیاتی با بیان اینکه شب گذشته جلسه ستاد اربعین استان خوزستان با حضور استاندار این استان برگزار شده است، گفت: در این جلسه آقای استاندار دستورات لازم را برای تکریم از زائران اربعین حسینی در هنگام بازگشت به کشور صادر کردند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا زائران برای بازگشت به کشور می‌توانند از مرز زمینی مهران اقدام کنند، خاطرنشان کرد: البته اگر کسی بخواهد از مرز شلمچه برگردد ما آماده ارائه خدمات به آن‌ها هستیم و آمادگی لازم برای پذیرایی و انتقال آن‌ها در این پایانه مرزی فراهم شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید