مشخصات احتمالی می 11 تی شیائومی در فضای مجازی قرار گرفت

  • آرشیو
  • دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۲۰
    کد خبر :836953
مشخصات احتمالی می 11 تی شیائومی در فضای مجازی قرار گرفت

به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که در آن به جزئیات احتمالی سخت‌افزار دو گوشی هوشمند می 11 تی و ردمی کی 40 اولترا شیائومی پرداخته می‌شود.

مدتی است اخبار مختلفی از محصولات بعدی شیائومی در فضای مجازی قرار می‌گیرد؛ محصولاتی که انتظار می‌رود سخت‌افزار بالارده داشته باشند و برای بازار جهانی عرضه شوند. محصول اول، شیائومی می ۱۱ تی است که در کارخانه با نام مستعار امبر شناخته می‌شود و با شماره مدل K11R روانه‌ی بازار خواهد شد. محصول دیگر ردمی کی ۴۰ اولترا نام دارد که در نسخه‌ی مخصوص بازار چین می ۱۱ تی خواهد بود.

AndroidAuthority با انتشار خبری به جزئیات سخت‌افزاری محصولات بعدی شیائومی اشاره کرده است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. می ۱۱ تی شیائومی که در واقع جانشینی برای می ۱۰ تی است، از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نسبت ابعاد ۲۰ به ۹ برخوردار خواهد بود.

اصولاً محصولات جدید باید نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر با پیشرفت همراه باشند یا حداقل ویژگی‌های مثبت مدل‌های پیشین را حفظ کنند؛ اما نرخ نوسازی می ۱۱ تی شیائومی نسبت به مدل پیشین از ۱۴۴ هرتز به ۱۲۰ هرتز کاهش یافته است که امکان دارد به دلیل استفاده از پنل متفاوت باشد. می ۱۰ تی از پنل LCD استفاده می‌کند؛ اما شرکت چینی در نظر دارد می ۱۱ تی را با پنل OLED روانه‌ی بازار کند.

پنل پشتی می ۱۱ تی میزبان ماژول دوربینی خواهد بود که متشکل شده از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی که حسگر آن توسط OmniVision ساخته شده است. در کنار دوربین اصلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با حسگر IMX355 سونی قرار دارد که از لنز واید یا عریض استفاده می‌کند و دوربین دیگری با رزولوشن نامشخص آن‌ها را همراهی می‌کند. دوربین سوم گویا تله ماکرو خواهد بود که البته امکان بزرگ‌نمایی یا زوم سه برابر را به کاربر می‌دهد.

در دل این محصول شیائومی، تراشه‌ای نامشخص قرار گرفته است که انتظار می‌رود توسط مدیاتک ساخته شده باشد. می ۱۰ تی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند که تراشه‌ای بالارده محسوب می‌شود. با این حساب انتظار می‌رود در می ۱۱ تی تراشه‌ای بالارده از مدیاتک استفاده شود که احتمالا توانمندترین تراشه‌ی فعلی این شرکت یعنی دایمنسیتی ۱۲۰۰ باشد.

افشاگری که جزئیات احتمالی سخت‌افزار می ۱۱ تی را در فضای مجازی قرار داده است، اشاره کرده که این گوشی هوشمند شیائومی در بازار جهانی با نام می ۱۱ تی و در بازار چین با نام ردمی کی ۴۰ اولترا عرضه خواهد شد. حتی شماره مدل نسخه‌ی چینی می ۱۱ تی یا ردمی کی ۴۰ اولترا مشخص شده است و انتظار می‌رود مدل مخصوص چین از شماره مدل K11T برخوردار باشد.

در گزارش آمده است که تفاوت دو مدل فقط به نامشان خلاصه نمی‌شود؛ بلکه نسخه‌ی بازار چین از ماژول دوربین متفاوتی استفاده می‌کند. پنل پشتی ردمی کی ۴۰ اولترا میزبان دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود؛ اما جزئیات دو دوربین دیگر ماژول دوربین سه‌گانه کاملا یکسان خواهد بود.

گویا مدل مخصوص بازار چین نیز دارای تراشه‌ای از مدیاتک خواهد بود. این موضوع در حالی رقم خواهد خورد که شیائومی در مدل‌های سری ردمی کی ۴۰ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده است. البته باید در نظر داشت که حدس‌هایی در مورد استفاده از تراشه‌ی مدیاتک در محصولات بعدی شیائومی زده می‌شود. گزارش‌های استفاده از چنین تراشه‌ای ماه‌ها بود که در سطح فضای مجازی مطرح می‌شد و گویا زمان آن رسیده است تا رنگ و بوی واقعی‌تری به خود بگیرند.

به گزارش زومیت، متأسفانه سایر اطلاعات در مورد محصولات بعدی شیائومی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند؛ برای مثال زمان عرضه‌ی آن‌ها مشخص نشده است و حتی نمی‌دانیم با چه قیمتی روانه‌ی بازار می‌شوند یا از نظر ظرفیت‌های رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی، چه گزینه‌هایی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید