مسی وارد دنیای رمزارزها شد

    کد خبر :898559

اگر از دنبال‎کنندگان جدی بازار رمزارزها باشید احتمالاً رمزارزهای هواداری فوتبال مانند توکن اینترمیلان، لاتزیو، پورتو و دیگر باشگاه‎ها را در گوشه و کناری دیده ‎اید. خبرهای جدید حکایت از این دارد که لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، طی قراردادی بزرگ برای همکاری با یک شرکت سازنده این توکن‎ها، وارد همکاری شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_دنیای رمزارزها پر از فرصت های تازه و جذاب برای سرمایه ‎گذاری، توسعه زیرساخت‎ ها و ایجاد بسترهای مالی و مبادلاتی است که هر روز گسترش بیشتری یافته و اسامی بزرگتری به سمت آن جذب می‎شوند.

آخرین ستاره و انسان مشهوری که قرار است با نام و برند خود، به هر چه گرم‎تر شدن این بازار کمک کند، لیونل مسی، ستاره کنونی باشگاه پاریسن ژرمن و تیم ملی فوتبال آرژانتین است. بنابر گزارشی که رویترز روز گذشته منتشر کرده، مسی با عقد قراردادی به مبلغ 20 میلیون دلار، همکاری خود با شرکت Socios را آغاز نموده تا طی سه سال، در آگهی‎ های تبلیغاتی این شرکت برای معرفی توکن ‎های هواداری، فعالیت کند. یک منبع نزدیک و مطلع از این خبر به رویترز گفت که مبلغ قرارداد فوق، خود شامل پرداخت به صورت ارز دیجیتال نیست و مسی، آن را به دلار آمریکا دریافت خواهد کرد.

در همین زمینه سوسیوس، بیانیه‌‎ای برای اعلان رسمی شروع همکاری خود با مسی امضا کرده که در آن عنوان شده است، هنگامی که مسی در سال گذشته از باشگاه بارسلونا به باشگاه پاریسن ژرمن منتقل شد، بخش عمده‌ای از دستمزد خود را به صورت توکن‎‌های هواداری از سوسیوس دریافت کرده است.

البته مسی نیز خود در بخشی از این بیانیه‌ اعلام نموده:

هواداران به خاطر حمایتشان شایسته تقدیر هستند. من مفتخرم که به پروژه Socios.com برای ایجاد آینده‌ای در ارتباط بیشتر و با ارزش برای طرفداران در سراسر جهان ملحق می‌شوم.

ذکر این توضیح ضروری است که توکن‎‌های هواداری نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که اغلب با علائم و اسامی تیم‎های ورزشی عرضه شده و به طرفداران این امکان را می‌دهند تا درباره تصمیم‌های کوچک در مجامع هیئت تصمیم‎گیری تیم‌هایشان مانند شماره پیراهن بازیکنان و آهنگ‌های طرفداری، اظهار نظر کنند. Socios میزبان توکن‌های هوادار برای تعدادی تیم مختلف در ورزش‎هایی مانند فوتبال، فوتبال آمریکایی، هاکی، بسکتبال و غیره است.

باید به این نکته اشاره کنیم که مسی اولین ورزشکار وارد شده به این حوزه نیست و برخی از بازیکنان فوتبال آمریکایی مانند اودل بکهام جونیور و آرون راجرز تمام یا بخشی از حقوق خود را به صورت رمزارز دریافت می‌کنند. لیگ ملی فوتبال آمریکایی یا NFL همچنین به تیم‌هایی که می‌خواهند شرکت‌های بلاک چین را تبلیغ کنند اجازه عقد قرارداد اسپانسرینگ را داده است.

همچنین فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا نیز اخیراً قرارداد همکاری با پایگاه Crypto.com را به امضا رسانده که لبران جیمز، ستاره بی‎بدیل اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) یکی از شرکای آن است.

با این حال، تلاقی ورزش و ارز دیجیتال تا به امروز بدون بحث و جدل نبوده است. در زمستان گذشته، بریتانیا دو آگهی تبلیغاتی توکن هوادار آرسنال اف سی را به دلیل آنکه به درستی خطرات ناشی از خرید این ارز دیجیتال را نشان نداده بودند، ممنوع کرد. همچنین چند ماه پیش، گزارشی از Off the Pitch، شرکت Socios را متهم کرد که پرداخت‌های ارز دیجیتال وعده داده شده به مشاوران و تحلیل‎گران خود را به موقع انجام نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید