مسکو: آمریکا حق رأی در مجمع جهانی بهداشت را از دست خواهد داد

    کد خبر :711763

«الکساندر پانکین» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، قطع سهم آمریکا از بودجه سازمان جهانی بهداشت ضربه جبران ناپذیری به این نهاد نمی‌زند اما واشنگتن حق رأی در مجمع جهانی بهداشت را از دست خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پانکین روز دوشنبه گفت: «در حال حاضر، ارزیابی تأثیر تصمیم دولت آمریکا درباره سازمان جهانی بهداشت بسیار دشوار است. یقیناً این سازمان آسیب خواهد دید اما احتمالاً صدمه جبران‌ناپذیری را متحمل نخواهد شد».

این دیپلمات روس افزود: «با توجه به ارزیابی مشارکت‌ها بر اساس منشور این سازمان، قطع این پرداختی‌ها [از سوی آمریکا] منتج به از دست دادن حق رأی در مجمع جهانی بهداشت خواهد شد که عالی‌ترین بدنه تصمیم‌گیری در سازمان جهانی بهداشت محسوب می‌شود».

پانکین گفت، به همین دلیل ممکن است آمریکایی‌ها به‌طور کامل کمک به سازمان جهانی بهداشت را قطع نکنند بلکه تنها مشارکت‌های داوطلبانه خود را متوقف کنند.

به گزارش فارس، وی خاطر نشان کرد، دولت آمریکا چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت بدهکار است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای توجیه پاسخ دیرهنگام دولتش به شیوع ویروس کرونا، اواخر اسفند ماه مدعی شد سازمان جهانی بهداشت درباره این بیماری به قدر کافی اطلاع‌رسانی نکرده است و در پنهان‌کاری در این زمینه با چین هم‌دست است.

وی تهدید کرد آمریکا دیگر سهم خود از بودجه این سازمان را که سال گذشته ۱۵ درصد از کل بودجه آن را شامل می‌شد، پرداخت نخواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید