مساله تحویل کارنامه به مادران دانش آموزان حل شد

  • کامنت
  • یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۳
    کد خبر :848451
مساله تحویل کارنامه به مادران دانش آموزان حل شد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در توییتی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص عدم تحویل کارنامه دانش آموزان به مادران، از رفع ابهام در این مساله خبر داد.

دکتر انسیه خزعلی امروز یکشنبه در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: بحمدالله با پیگیری های به عمل آمده، از مسئله تحویل کارنامه به ولی دانش آموز رفع ابهام شد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه از دستور و پیگیری سرپرست محترم آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد.

چندی پیش، روزنامه شرق در یادداشتی درباره عدم تحویل مدارک تحصیلی دانش آموزان به مادران منتشر کرد که جنجال تازه‌ای به پا کرد. طبق ادعای این روزنامه، اردیبهشت ماه امسال آموزش و پروزش به اولیای مدارس اعلام کرده اند که پرونده و کارنامه دانش آموزان را باید فقط به پدر آن‌ها تحویل می‌دهند.

همچنین این رسانه از ارسال پیامک‌هایی که این موضوع را به مادران اطلاع رسانی کرده، خبر داده است. پس از انتشار این مطالب، بلوای تازه‌ای در فضای مجازی به پا شد و زنان از نابرابری جنسیتی برای مادران سخن گفته و این موضوع را بی احترامی به خود تلقی کرده اند. علت آن نیز به ابهام در تفسیر لفظ ولی در تبصره یک ماده ۱۵۷ آیین نامه اجرایی مدارس مصوب دهم مرداد سال جاری در کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش باز می‌گشت. در این تبصره آمده بود: تحویل پرونده و مدارک تحصیلی دانش آموزان به ولی یا سرپرست قانونی وی با تشخیص مدیر بلا مانع است.

به گزارش ایرنا، مطابق با نامه‌ای که تصویر آن توسط معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری منتشر شده است؛ در شرایط عادی هیچ تفاوتی بین والدین (پدر یا مادر) در رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان و اخذ مدارک و پرونده تحصیلی آنها وجود ندارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید