مرگ منصوری مشکوک است / باید عکسی از جسد منتشر شود / احتمال همکاری مقامات رومانی در قتل منصوری وجود دارد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۰
    کد خبر :726313

محمدجواد جمالی نوبندگانی که جراح و سابقه عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم را داشته است، به خبر فوری درباره مرگ غلامرضا منصوری یکی از متهمان پرونده اکبر طبری قاضی فاسد، گفت: مرگ غلامرضا منصوری بسیار مشکوک است، اطلاع رسانی در خصوص مرگ این قاضی همراه با تناقضات بوده که باید به ابعاد قضیه به درستی پرداخت شود.

وی توضیح داد: با مطرح شدن پرونده اکبر طبری، عنوان شد که منصوری یکی از متهمان پرونده به آلمان متواری شده است، اما خبر مرگ او از رومانی مخابره شد، از سوی دیگر چطور ممکن است با وجود حضور تعداد زیاد منافقین در کشورهای مختل، فردی که متهم و مطلع یک پرونده فساد است، به درخواست پلیس اینترپل از شاخه ایران دستگیر شود و پلیس رومانی او را با قید وثیقه برای بررسی بیشتر پرونده و نحوه استرداد آزاد کند؟

این پزشک حراج عمومی بیان کرد: در گزارش اولیه پزشکی قانونی بخارست به این نکته اشاره شده است که مقتول، مورد ضرب و شتم قرار گرفته، این سوال وجود دارد چطور این اتفاق رخ داده است، اما تاکنون به این سوال پاسخی داده نشده است.

عضو سابق هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اشاره به تناقضات پرونده مرگ منصوری، گفت: زمانی که خبر فوت او منتشر شد، اعلام کردند خود را از پنجره اتاقش در هتلی در رومانی به پایین انداخته است، اما در عکس ها مشخص شد که از پاگرد راه پله به لابی هتل افتاده یا انداخته شده است این تناقضات وجود دارد.

وی با اشاره به این نکته که اخبار مرگ منصوری از طریق رادیوهای ایرانی معاند منتشر شده است، تصریح کرد: چند سناریو برای مرگ منصوری وجود دارد، یا ، کسانی که به صورت مافیایی در قضیه فساد کار می کنند، می توانند در مظان اتهام هستند و خواسته اند یکی از مطلعین پرونده را از بین ببرند تا حضور منصوری در دادگاه باعث کیفر خواست بیشتر نشود.

این نماینده سابق اظهار داشت: چرا که منصوری در کلیپی که از خود در فضای مجازی منتشر کرد، تاکید داشت می خواهد به ایران برگردد و از خود دفاع کند حتی اگر محکوم شود.

جمالی نوبندگانی با طرح این موضوع که ممکن است گروه های تروریستی او را به قتل رسانده باشد، بیان داشت: چه گروه هاری تروریستی اور ا به قتل رسانده باشند چه گروه مافیای اقتصادی که ریشه آنها در ایران است، متاسفانه با گذشته چندین روز از این اتفاق و با وجود کالبد شکافی نه پلیس رومانی و نه دادستانی اطلاعاتشان با هم تطبیق ندارد، راهگشا نیست و قطره چکانی است، از این رو تصور می کنم شاید مقامات رومانی هم به نوعی تحت فشار همکاری با عوامل قتل منصوری هستند.

وی با اشاره به عکس های منتشر شده از جنازه منصوری، اظهار داشت: با توجه به اینکه عکس منتشر شده از جنازه همخوانی با هیکل منصوری ندارد باید گفت این سناریو هم محتمل است که مرگی در کار نباشد، بنابراین صحبت هایی که بنده انجام داده اند با فرض درستی مرگ متهم پرونده طبری است، و اگر واقعیت نداشته باشد شقه دیگر وجود دارد.

این پزشک تاکید کرد: البته معمولا زمانی که فردی کشته می شود یا خودکشی می کند، عکس هایی از صورت جنازه منتشر می شود، که تا امروز چنین عکس منتشر نشده است.

جمالی نوبندگانی در باره قابل اتکا بودن عکس های منتشر شده درجابجایی جنازه از نگاه پزشکی، گفت: عکس های منتشر شده قابل اتکا و استناد نیست، چرا که هیچ عکسی از صورت جنازه منتشر نشده است، از سوی دیگر نمی توان به نحوه جابجایی جنازه ایراد گرفت چرا که کشورهای اروپای شرقی در این مسائل کلاسیک عمل نمی کنند.

وی تاکید کرد: به هر حال از نگاه من ادعای فوت منصوری مشکوک است و باید هر چه زودتر پلیس رمانی و دادستانی برای روشن شدن این قضیه وارد عمل شود و اطلاع رسانی کنند، سوال اصلی این است که چرا با سهل انگاری مقامات رومانی کسی که متهم پرونده فساد مالی بوده به قتل رسیده و اگر قتلی صورت نگرفته و از اساس این مرگ رخ نداده مقامات رومانی باید به خاطر انتشار خبر کذب پاسخگو باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید