مرکل : ترمز اضطراری را اجرا می کنیم

  • سیاسی
  • جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۵۰
    کد خبر :802278
مرکل : ترمز اضطراری را اجرا می کنیم

صدر اعظم آلمان گفت: هیچ راهی جز متوقف کردن موج سوم کرونا نداریم و برای این کار ترمز اضطراری را در سراسر کشور اجرا می‌کنیم.

به گزارش صداوسيما از برلین آنگلا مرکل در مجلس آلمان گفت: باید افزایش سریع سرایت کرونا را متوقف کنیم و به همین منظور لازم است که همه نیرو‌های دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی و مسئولان شهر‌ها را یکدست کنیم.

آنگلا مرکل هشدار داد که وضعیت بسیار بحرانی است و موج سوم کرونا کشور را محکم در چنگال خود گرفته است. وی گفت: پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل اشغال همه تخت‌ها به طور مرتب طلب کمک می‌کنند و ما چگونه می‌توانیم فریاد کمک خواستن آن‌ها را نشنیده بگیریم.

صدر اعظم آلمان خطاب به نمایندگان مجلس این کشور گفت: ما اجازه نداریم پزشکان و کارکنان درمان را تنها بگذاریم، آن‌ها به تنهایی نمی‌توانند در مبارزه با این ویروس حتی با بهترین اقدامات و هنز پزشکی و از خود گذشتگی پیروز شوند.

وی تاکید کرد: هر جا که شاخص آلودگی ۱۰۰ مورد باشد ترمز اضطرای اجرا خواهد شد و این موضوع تفسیر بردار نیست.

محدودیت‌ها شامل تعطیلی مشاغل غیر ضروری و مراکز فرهنگی و ورزشی، محدودیت تماس‌ها و ممنوعیت تردد شبانه خواهد شد.

آلمان از حدود یک ماه قبل برخی محدودیت‌های کرونایی را کاهش داد و همزمان مرکل اعلام کرده بود چنانچه شاخص آلودگی به فراتر از ۱۰۰ مورد از هر ۱۰۰ هزار نفر برسد از ساز و کار ترمز اضطراری استفاده خواهیم کرد به این معنا که کاهش محدودیت‌ها متوقف و مقررات جدید وضع می‌شود.

همچنین با توجه به اینکه ایالت‌های مختلف آلمان بنا به صلاحدید خود در اعمال محدودیت‌ها عمل می‌کردند دولت مرکزی پیشنهاد تغییر قانون حفاظت از مردم مقابل بیماری‌های عفونی را به مجلس داده است تا در این زمینه بتوان مقررات سراسری در همه ۱۶ ایالت این کشور اعمال کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید