مرسدس ویژن کانسپت معرفی شد/ آینده خودروهای الکتریکی اسپرت مرسدس

  • خودرو
  • جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۵۹
    کد خبر :911633

مرسدس AMG از اولین خودرویی که بر روی پلتفرم EV اختصاصی ساخته شده است، رونمایی کرد. کانسپت Vision AMG یک “کوپه” چهار درب بوده که طراحی آن نشان می‌دهد رقیب جدی پورشه تایکان یا آئودی RS E-Tron GT خواهد بود.

بازتاب-  فیلیپ شیمر مدیر بخش AMG مرسدس درباره چنین مدلی اظهار داشت:

AMG در حال بازسازی مجدد خود است. همانطور که زمانی در مورد پدران این برند صدق می‌کرد، مدت زیادی است که احساس شگفت انگیزی درباره آغاز عصر جدید در Affalterbach وجود دارد. مسیر به خوبی مشخص است و واقعاً برای آینده‌ای روشن برنامه ریزی شده، و این موضوع شامل پلتفرم AMG.EA هم می‌شود.

این شرکت می‌گوید که معماری تمام الکتریکی به طور کامل اختصاصی توسعه یافته است. موضوعی که شامل باتری هم شده و برخی از تولیدکنندگان خودروهای برقی آن را به صورت متفاوتی دنبال می‌کند و برای مثال باتری را از شرکت‌هایی نظیر پاناسونیک تهیه دارند. موتور نیز توسط یاماها یا بوش توسعه پیدا نکرد. این موتور که به عنوان مدلی جمع و جور، سبک وزن و قدرتمند نسبت به موتورهای معمولی توصیف می‌شود، توسط YASA، شرکتی که مرسدس بنز در سال 2021 خریداری کرد، توسعه می‌یابد.

از نظر طراحی، فاصله بین دو محور بلند و بخش عقب رو به بالا است و ساختار شباهتی به کانسپت Vision EQXX دارد. در قسمت جلو، طراحی چراغ‌های جدید به شکل لوگوی ستاره سه‌پر مرسدس بنز است. در حالی که نیازی به جلوپنجره نیست، شکلی شبیه به میله‌های عمودی AMG که روشن می‌شوند، جلوپنچره را دربرمی‌گیرند. گفته شده این جلوپنجره نورانی قابلیت نمایش نورپردازی دارد.

همچنین در طراحی نیز از خودروهای فرمول 1 مرسدس AMG نیز الگوبرداری شد. در این کانسپت رینگ‌های 22 اینچی شبیه به لاستیک‌های خودروهای فرمول 1 ساخت پیرلی است. رکاب و دیفیوزر عقب دارای برجستگی سبز پتروناس می‌باشد. در بخش عقب، یک اسپویلر فعال برای کمک به آیرودینامیک بهتر تعبیه شد. در زیر، کوروت‌های تک‌آپ AMG و Skylines با شش چراغ عقب LED گرد، سه چراغ در هر طرف قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه بیشتر خودرو را رنگ نقره‌ای آلوبیم، از جمله شیشه‌های جانبی و عقب دربرگرفته، به نظر می‌رسد برای یک فیلم علمی تخیلی ساخته شده است.

آقای شیمر افزود که این محصول نشان از انتقال AMG به عصر جدید خودروهای الکتریکی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید