جدیدترین اخبار
7 دی 1397 ساعت 09:16 اجتماعی کد خبر :453679

مردودی خودروهای «نو» از تست آلایندگی معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد که از۱۱۰ هزار خودروی مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی که کمتر از ۴ سال از تولید آنها گذشته است تنها ۳۸ درصد توانسته‌اند از تست آلایندگی با موفقیت عبور کنند.

نواب حسینی منش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در پی اجرای طرح ترافیک جدید بسیاری از خودروهایی که مشمول معاینه فنی نبودند به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: رانندگان این خودروها برای آنکه بتوانند از تخفیف ۲۰ درصدی معاینه فنی برتر طرح ترافیک جدید استفاده کنند برای دریافت معاینه فنی برتر به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار خودرو که سن تولیدشان کمتر از چهار سال بود و بر اساس قانون مشمول معاینه فنی نمی شدند برای دریافت معاینه فنی برتر به این مراکز مراجعه کردند. افزود: از ۱۱۰ هزار خودروی مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی تنها ۴۲ هزار خودرو یعنی ۳۸ درصد آنها موفق شدند که تست‌های معاینه فنی را پاس کنند.

حسینی منش با بیان اینکه ۶۲ درصد خودروهای مراجعه کننده که سن تولید آنها کمتر از ۴ سال بود نتوانستند استانداردهای آلایندگی زمان تولید را پاس کنند گفت: کاتالیست که حداقل باید سه سال گارانتی داشته باشد استاندارد ملی ندارد و تولیدکنندگان نیز هر چه دلشان می‌خواهد به عنوان کاتالیست بر روی خودرو نصب می کنند

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در مورد وضعیت نامطلوب کاتالیست ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه نوشته و مدارک خود را ارسال کرده است، گفت: متاسفانه جواب سربالا شنیده شده است و خودروسازان نسبت به رفع این عیب اقدامی انجام نداده‌اند.

حسینی منش با بیان اینکه شهروندان باید هشیار باشند، گفت: حالا که خودروساز توجهی به آلایندگی قطعات تولیدی خود ندارد بهتر است که شهروندان تا زمانی که گارانتی کاتالیست آنها به پایان نرسیده است به صورت داوطلبانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا اگر در تست های معاینه فنی مشخص شد که کاتالیست دارای عیوبی است تا زمانی که گارانتی آن به پایان نرسیده است خودروساز براساس قانون نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام کند؛ در غیر این صورت شهروندان می بایست ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بابت خرید کاتالیست از جیبشان هزینه کنند.

Ad

روی خط خبر

  • وزیر خارجه انگلیس: از برجام رویگردان نمی شویم
  • هشدار ایران درباره فعالیت‌های هسته‌ای مخفی عربستان
  • معلمان بازمانده از بسته‌های رایگان اینترنتی چه کنند؟
  • انفجار بمب در یک موسسه آمریکایی در مرکز نجف
  • فیس بوک دیگر عضویت در گروه های بهداشتی را توصیه نمی کند
  • دود آتش‌سوزی‌های آمریکا به اروپا رسید
  • ۱۰ سال حبس؛ مجازات مخالفت با سازش امارات و اسرائیل
  • تغییر برآورد یک بانک آمریکایی از بازار نفت قیمت‌ها را افزایش داد
  • قالیباف: هیچ راه حلی بدون مشارکت مردم فلسطین وجود نخواهد داشت
  • تمامی وجوه حاصل از فروش وسپهر در بازار سرمایه می ماند
  • 385 خدمه دیگر هواپیماهای نیوزلند اخراج می شوند!
  • بخشی از فروش 150 هزار خودرو بصورت فوق العاده است
  • بازار خودرو را نمی توان در کوتاه مدت کنترل کرد
  • مکانیسم ماشه، بهانه جدید دلال‌ها برای گرانی دلار
  • تصمیم مهم بانک مرکزی برای بازار ارز
  • تعویق سیزدهمین پرتاب “استارلینک”/زمان بعدی پرتاب مشخص نیست
  • بهای طلا و نفت در بازارهای جهانی
  • هشدار؛ بازی‌های ویدئویی آنلاین اعتیادآور‌تر از سایر بازی‌ها هستند
  • وزارت راه و شهرسازی: بازار اجاره مسکن را سامان دادیم
  • دلهره جهانی بازار ارز در آستانه انتخابات آمریکا
  • پیامد توزیع واکسن آنفلوانزا با کارت ملی
  • روحانی خلاف آنچه گفت عمل کرد/ انتظار جامعه را در برجام بالا بردند
  • «دورا مار» پیکاسو، نگین حراجی هنری کریستیز از قرن بیستم
  • آمریکا همچنان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان
  • آب لیموی صنعتی و خانگی فاقد ویتامین C است
  • اجرای «سیندرلا» در نوروز ۱۴۰۰/ «علاءالدین» به تئاتر ایران می‌رسد
  • فرهنگ استفاده از ماسک کرونا را از پا در می‌آورد
  • سازوکار حل اختلاف یا مکانیسم قلدری؟
  • تبدیل تهدید به فرصت در شورای حکام؛ قدرت دیپلماسی خارجی ایران
  • چرا زنگنه گفت قرارداد فاز ۱۱ با توتال را نظام امضا کرده است؟
  • Ad