مدیر پروازی؛ سهم ورزش خوزستان از دولت تدبیر و امید/ سیل فزاینده انتقادات، حیدری را برکنار می کند؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹
    کد خبر :734703

از جمله آسیب های خسارت باری که بدنه مدیریتی نهادهای دولتی را درگیر کرده و کارآمدی این مجموعه ها را در ارائه خدمات مطلوب به مردم به شدت کاهش داده است، می توان به پدیده ای به نام مدیران پروازی اشاره کرد؛ مدیرانی که محل سکونتشان با محل ریاستشان کیلومترها فاصله دارد و بیش از آنکه بر روی طرح و برنامه هایشان متمرکز باشند، درگیر مسافرت های پی در پی هستند.

به گزارش «بازتاب»، بر اساس اطلاعات به دست آمده از اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، مدیرکل این اداره از جمله مدیران پروازی کشور است و علی رغم اینکه در استان خوزستان پست حساس و مهمی را در اختیار دارد، اما محل سکونتش تهران است و این مسئله کارآمدی او را در اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

منتقدان معتقدند عدم حضور مستمر افشین حیدری در استان خوزستان و سکونت خانواده وی در تهران را از جمله دلایل بروز مشکلات و خسارت های فراوان در حوزه ورزش این استان می دانند و بر این باور هستند که مسئولان کشوری باید در این باره چاره اندیشی کنند.

مشکلی که به آن اشاره شد در هفته های اخیر انتقادات فراوانی را از سوی نمایندگان و مسئولان شهرهای مختلف خوزستان نسبت به عملکرد این مدیر پروازی استان ایجاد کرده است؛ مدیری که گفته می شود بدلیل رفت و آمدهای مکرر به تهران و عدم حضور تمام وقت در استان، امکان مدیریت و پیگیری پروژه ها و برنامه های اجرایی را ندارد.

در همین رابطه چندی پیش تصاویر تاسف انگیزی از ورزشگاه غدیر اهواز که بعنوان یکی از زیرساخت ها و سرمایه های ملی ورزش کشورمان شناخته می شد منتشر شد که نشان می داد مسئولان محلی اداره کل ورزش و جوانان استان، از حفظ و نگهداری این ورزشگاه مهم غافل شده اند؛ مسئله ای که البته محدود به این مجموعه ورزشی نیست و دیگر مراکز ورزشی نیز حال و روز بهتری ندارند.

از جمله کسانی که منتقد وضع موجود است می توان به محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که چندی پیش با انتشار پیامی از عدم توجه به اجرای پروژه های ورزشی در این شهرستان انتقاد کرد و خطاب به وزیر ورزش و جوانان نوشت: آبی از مدیرکل شما در خوزستان گرم نمی شود؛ انتقادی که البته محدود به این نماینده نیست و دیگر نمایندگان خوزستان در مجلس نیز کم و بیش با انتقاد از عملکرد ورزش و جوانان خوزستان، خواهان تغییرات جدی در وضعیت موجود هستند.

مدتی قبل نیز استاندار خوزستان در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر چرایی عدم برگزاری شورای ورزش استان در دوسال گذشته گفت: دبیر این شورا مدیرکل ورزش و جوانان است و باید از ایشان پرسید چرا در دوسال گذشته این شورا تشکیل جلسه نداده است!

 

مسئله ناکارآمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان به قدری جدی است که حتی برخی مدیران دولتی استان نیز به این موضوع انتقاد دارند. به طور مثال چند روز پیش فرماندار ماهشهر بی توجهی و رهاشدن پروژه های حوزه ورزش و جوانان این شهرستان را خیانت به مردم و دولت نامید و تلویحاً این مشکل را متوجه عدم حضور دائمی افشین حیدری در استان دانست.(فایل صوتی در آرشیو بازتاب موجود است)

به صورت کلی منتقدان بر این باور هستند که عدم حضور مستمر افشین حیدری در استان و سکونت خانواده وی در تهران از جمله دلایل وضعیت کنونی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان است. گرچه گفته می شود وی خود را مورد حمایت شخص وزیر می داند و از این بابت نگرانی نسبت به انتقادات ندارد اما بنظر می رسد با ادامه روند کنونی، ممکن است انتقادات و پرسش های نمایندگان و مسئولان متوجه سلطانی فر شود تا بلکه حساسیت وضعیت کنونی در حوزه ورزش و جوانان خوزستان برانگیخته شود.

به هر ترتیب به نظر ضرورت دارد مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان که تأکید خاصی بر توجه به وضعیت ورزش در استانها دارند، تدابیری مناسب برای رفع انتقادات و دل نگرانی ها از این موضوع را اتخاذ نمایند و با ورود جدی به مسئله احتمال تشدید مشکلات و خسارت های این حوزه در استان خوزستان را از بین ببرند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید