مدیریت تصادفی وزیر جوان و روستاهایی که هنوز قرعه به نامشان نیفتاده

    کد خبر :756345

روز گذشته وزیر ارتباطات کشورمان در توئیتر مطلبی را در واکنش به توئیت یک خبرنگار منتشر کرد که نشان می داد وی پیگیری های اساسی خود را برای حل مشکل اینترنت در یک روستا آغاز کرده است؛ روستایی که در شهرستان رودبار استان گیلان قرار دارد و از قرار معلوم پیش از این هیچ فریاد رسی نداشته اند.

به گزارش «بازتاب»، مشروح خبری که به آن اشاره شد، از این قرار است که خبرنگاری ضمن انتشار یک تصویر، در توئیتر متن «دانش‌آموزان شهرستان رودبار(گیلان) بخش بلوکات، گوشی هوشمند در اختیار دارند اما باید به لب جاده که فقط در آنجا اینترنت قابل دسترسی است بیایند تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند» را به نقل از خبرگزاری تسنيم منتشر کرد.

خبری که پیشتر تسنیم به آن پرداخته و در توضیح آن آورده بود: دانش‌آموزان دبستان شهید پور امید علی براگور شهرستان رودبار بخش بلوکات را مشاهده می‌کنید که ابزار لازم یعنی گوشی هوشمند را در اختیار دارند، اما سرعت اینترنت در منطقه محل زندگی آنها آنقدر پایین است که برای دسترسی به اینترنت و حضور در کلاس مجازی ناچارند به لب جاده و منطقه خاصی بیایند.

گزارش این مشکل که پیش از آن نیز در صدا و سیما مورد اشاره قرار گرفته و همچنین پیش از انتشار در توئیتر در خبرگزاری ها بازتاب پیدا کرده بود، هنگامی به گوش آقای آذری جهرمی – وزیر ارتباطات رسید و وی را مصمم به پیگیری مشکل کرد که توسط یک خبرنگار در شبکه اجتماعی توئیتر بازنشر شد.

اتفاقی که از بازتوئیت همراه با یادداشت وزیر ارتباطات بر روی توئیت مورد اشاره قابل اثبات است و همچنین آذری جهرمی به این مسئله در صفحه اینستاگرامی خود نیز اعتراف کرد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این مشکل و راه حل آن نوشت: سپاس از گزارش‌شما، امروز در تماس با مدیرکل ارتباطات استان، از ایشان خواستم شخصاً به روستای مورد اشاره مراجعه و تا پایان بهینه‌سازی جهت آنتن پوشش دهنده‌ی روستا، حق بازگشت به رشت را ندارد.

پیگیری مشکل اینترنت بخش بلوکات شهرستان رودبار جنوب توسط شخص آقای وزیر آنهم پس از انتشار گزارش در توئیتر در حالی رسانه ای شد که می دانیم سابق بر این، خبر فوق در خبرگزاری ها و نیز صدا و سیما انعکاس یافته بود، اما از دید مسئولان ارشد وزارت ارتباطات دور مانده بود.

حقیقتی که ما را بر آن می دارد تا تصور کنیم مسئولان روابط عمومی و بخش رصد اخبار این وزارتخانه در یک سهل انگاری عجیب گرفتار آمده اند و تا یک موضوع با این سطح از اهمیت در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر آن هم به صورت اتفاقی به گوش وزیر نرسد، امیدی به حل آن نباید داشت!

این البته همه نقد و اشکالی که به اتفاق پیش آمده می توان گرفت، نیست و مهم تر از آنچه مورد اشاره قرار گرفت این است که بدانیم تعداد زیادی از روستاهای کشور به مشکلات مشابه گرفتارند، اما هنوز قرعه و شانس به نامشان نیفتاده و آقای وزیر در توئیتر در مورد مصائب آنها گزارشی را نخوانده است.

شرایطی که موجب شده تا همچنان دانش آموزان این روستاها اسیر مشکل عدم آنتن دهی و یا ضعف آنتن دهی اینترنت باشند و فرایند آموزش و تحصیلشان در روزهای کرونایی با مشکل رو به رو باشد.

مثل دانش آموزان روستاهای توتکری، کلاته‌یعقوب، شیرگ، نگینان، فیزیک، لتی، عبدله، تخته‌جان، درمیان و علی‌آباد شهرستان درمیان خراسان جنوبی که پیشتر رسانه ها از مشکلاتشان نوشتند ولی این مشکلات به گوش وزیر ارتباطات کشورمان نرسید و یا برخی روستاهای شهرستان گناباد استان خراسان رضوی مثل روستاهای بخش کاخک که نبود اینترنت پر سرعت امکان آموزش و تحصیل را از دانش آموزان این منطقه گرفته ولی هنوز اقدام عاجلی برای حل مشکلشان گرفته نشده است.

نیاز به توضیح بیشتر نیست که روستاهای بسیار دیگری در کشور هستند که نبود اینترنت و یا حداقل نبود اینترنت پرسرعت در آنها، شرایط مشابهی را برای دانش آموزان این روستاها ایجاد کرده است، ولی از قرار معلوم باید منتظر بمانند تا قرعه مدیریت اتفاقی و تصادفی وزارت ارتباطات به نامشان بیافتد، تا شاید امیدها برای حل مشکلاتشان زنده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید