مدیرکل غله خوزستان: گندم آلوده از بندر امام خمینی(ره) وارد کشور نشده

    کد خبر :884619

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:هیچ محموله گندم آلوده تاکنون از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور نشده است و آنچه در برخی رسانه‌ها مطرح شده از اساس نادرست و عاری از حقیقت است.

امید جهان نژادیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: گندم وارداتی ، ابتدا در کشور مبداء مورد آزمایش گوناگون قرار می‌گیرد و پیش از تخلیه از کشتی در بندر امام خمینی(ره) نیز توسط استاندارد، اداره قرنطینه وابسته به جهادکشاورزی، و معاونت غذا و دارو نمونه برداری می‌شود و در صورت در تایید سلامت، اجازه تخلیه از کشتی صادر می‌شود.

وی گفت:در یک ماه گذشته محموله پنج فروند کشتی گندم پس از نمونه برداری توسط استاندارد و قرنطینه تایید ولی توسط آزمایشگاه غذا و دارو رد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود:برای بررسی دقیق‌تر، نمونه گندم غذا و دارو به یک آزمایشگاه دیگر ارسال شد و جواب مثبت(نبود آلودگی گندم) به تازگی دریافت و اجازه تخلیه از کشتی های حامل گندم صادر شد.

اجازه ورود گندم آلوده به کشور را در هیچ شرایطی نمی‌دهیم

جهان نژادیان با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه ورود و ترخیص گندم آلوده که با سلامت مردم به طور مستقیم مرتبط است نداریم گفت: محموله‌های غلات بیمه بوده و درصورت مشاهده موارد آلودگی، به کشور مبداء مرجوع و همه خسارات وارده از کشور یا شرکت صادر کننده دریافت خواهد شد.

وی همه محموله‌های مواد غذایی را دارای تضمین قانونی خواند و ادامه داد:در سال های اخیر موردی از تخلیه گندم آلوده در بندر امام خمینی(ره) نداشته ایم و هر آنچه دال بر ورود گندم آلوده مطرح می‌شود به هیچ وجه صحت ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه با بیان اینکه از منظر حقوقی، تهدید بهداشت و سلامت مردم از طریق واردات مواد غذایی آلوده جرمی سنگین است افزود:در مجموعه دستگاه‌های نظارتی هیچ کس اجازه ندارد با سلامت مردم بازی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید