مدیرعامل سابق کیش به اتهام رشوه و تبانی در معاملات به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شد

    کد خبر :794024

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مدیرعامل سابق کیش به اتهام رشوه و تبانی در معاملات به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن نوروز باستانی و آغاز 1400 شمسی و قرن پانزدهم اظهار کرد: سالی که بر ما گذشت سالی سخت و البته توأم با صبر و استقامت بود. سالی سخت از نظر وضعیت معیشتی مردم گرانی‌های افسارگسیخته و تورم بیش از حد و همراه با مصیبت‌های کرونایی اما در مقابل شاهد جهاد مقدس مدافعان سلامت و کمک‌های مؤمنانه مردم در زمینه رفع مایحتاج و نیاز نیازمندان بودیم.

وی ادامه داد: خدای بزرگ را شاکریم که در این سال سخت با اجرای سند و برنامه‌های تحولی قوه قضائیه توفیقاتی به دست آوردیم و به اقتضای دوران تحول در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در اجابت رهنمودهای مقام معظم رهبری رضایت نسبی مردم ایران را تحصیل کنیم. همکاران عزیز خدوم و پرتلاش در قوه قضائیه همانند مدافعان سلامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مواجهه با ویروس منحوس کرونا ایثارگرانه و هوشمندانه در میدان گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم با تمام توان حضوری مستمر داشتند و کرونا را به پیشران هوشمندسازی قوه قضائیه مبدل کردند.

به گزارش تسنیم، سخنگوی قوه قضائیه گفت: به استحضار می رسانم که در سال کرونایی و هوشمندسازی قوه قضائیه به لطف خداوند توانستیم در سال جاری 40 سامانه جدید برای خدمت رسانی هوشمند به مردم در قوه قضائیه را به بهره‌برداری برسانیم. حاصل این سامانه‌ها حذف بیش از 3 میلیون مراجعه حضوری به واحدهای قضائی بود. علاوه بر کاهش مراجعه 3 میلیون نفری، 2 میلیون و 200 هزار نفر نیز به مراجعه سامانه‌های نوبت دهی مراجع قضائی توانستند در وقت و زمان معین به واحد قضائی مراجعه کنند و بدون معطلی و به محض حضور نسبت به دریافت خدمات قضائی بهره‌مند شوند.

اسماعیلی ادامه داد: در این ایام بیش از 1 میلیون گواهی انحصار وراثت، بیش از 1 میلیون دادخواست شکوائیه توسط وکلا در سامانه‌های ثبت شد و بیش از 1 میلیون گزارش کارشناسان در سامانه ها به واحدهای قضائی ارسال شد. در سال 99 همچنین 25 سرویس مکاتبات آنی در قوه به بهره برداری رسید و شاهد کاهش 10 درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌های در واحدهای قضائی بودیم. راه‌اندازی مکانیسم هویت برخط برای اولین بار در کشور از دیگر دستاوردهای قوه در این عرصه بود و همچنین دادرسی‌های الکترونیکی که در سال 99 تمام زندان‌های کشور مجهز شدند به سیستم دادرسی الکترونیک و 400 اتاق دادرسی الکترونیک در زندان‌های کشور دایر شد. به تناسب جمعیت زندانیان در برخی زندان‌ها 1 و در برخی 2 و 3 و 4 اتاق به بهره‌برداری رسید و موفق شدیم با تجهیز حدود سه خط از اتاق دادرسی الکترونیکی در واحدهای قضائی 120 هزار زندانی بدون اعزام رسیدگی قضائی به پرونده آنها را انجام دهیم و 70 درصد اعزام زندانیان کاهش یافت.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و شرایط بیماری اقتصاد و اشتغال و معیشت مردم با هدف آشنایی بیشتر با مشکلات قضائی و اقتصادی و اجتماعی مردم و گره‌گشای مشکلات شهروندان بعد از یک دوره توقف سفرهای استانی آغاز شد و در این سال 11 سفر استانی و یک سفر بین‌المللی انجام دادیم که دستاوردهای قابل توجه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در ابعاد مختلف به همراه داشت. بازدید از کارخانجات کاغذ و چوب ساری، نساجی مازندران، رشت الکترونیک و صنایع گیلان و نساجی سبلان، ماشین سازی تبریز، بازارچه های مرزی، نمونه‌ای است که در سفرهای استانی برای جهت رفع مشکل قدم‌های مؤثری برداشته شد.

اسماعیلی افزود: در سال 1399 مبارزه با مفاسد اقتصادی کماکان اولویت رسیدگی‌های ما بود. اگر بخواهم به همه آمار عملکرد قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کنم وقت طولانی می‌خواهد اما به اختصار می‌گویم؛‌ در سال 1399 در شعب ویژه مبارزه با اخلالگران اقتصادی در کشور 206 رسیدگی شده که 7 متهم دارای شخصیت حقوقی هم علاوه بر اشخاص حقیقی رسیدگی شد. در شعب تهران 142 نفر، در فارس 19 نفر، در خراسان رضوی 15 نفر، هرمزگان 11 نفر، در قم 8 نفر، در اصفهان 6 نفر و در استان گلستان 5 نفر در این شعب محکومیت پیدا کردند. 51 نفر انفصال از خدمات و 6 شرکت حکم انحلال و 6 نفر مجازات شلاق از شعب ویژه حکم گرفته‌اند. بر اساس آرای صادره در این شعب 3 نفر محکوم به اعدام، یک نفر به حبس 30 سال، 8 نفر به حبس بین 20 تا 25 سال، 7 نفر به حبس 15 تا 20 سال، 31 نفر به حبس 10 تا 15 سال، 72 نفر به حبس 5 تا 10 سال و 17 نفر به حبس 1 تا 5 سال،‌51 نفر انفصال از خدمات دولتی، 6 شرکت حکم انحلال و 6 نفر مجازات شلاق، حکم گرفته‌اند.

وی افزود: اخیرا نیز در دادنامه صادره از ناحیه تجدیدنظر استان تهران که منتهی به محکومیتی قطعی شده، علیرضا عامری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل وقت سازمان منظقه آزاد کیش به جرم اخذ رشوه و تبانی در معاملات دولتی و سوء‌استفاده از مقام شغلی به یک فقره 4 سال و نیم حبس، یک فقره 4 سال دیگر، یک فقره 2 سال حبس، یک فقره یک سال حبس، جزای نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. همچنین لیلا امیرآبادی وکیل دادگستری به جرم پرداخت رشوه و جعل اسناد و اعمال نفوذ به 3 فقره 2 سال حبس و یک فقره 1 سال حبس محکوم شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید