مدال طلای ایران در کشتی آزاد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۹
    کد خبر :837335

«رحمان عموزاد خلیلی» آزادکار وزن ۶۱ کیلوگرم کشورمان در فینال این وزن در پیکارهای قهرمانی جوانان جهان در روسیه با شکست حریف هندی مدال طلا را به گردن آویخت.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از روز دوشنبه در شهر اوفا روسیه آغاز شد و امروز (چهارشنبه) به پایان می‌رسد. مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شد و رحمان عموزاد در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۸۶ کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان در وزن ۹۲ کیلوگرم و علی اکبرپور در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در فینال باید به مصاف حریفان خود بروند.

رحمان عموزاد خلیلی نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم کشورمان و دارنده ۲ مدال طلا نوجوانان جهان و برنز جام جهانی انفرادی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر بارتوز سولتیس از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد ابوالفضل نصیراف از جمهوری آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

عموزاد در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۷ (ضربه فنی) فئودور بالتویف از روسیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت و در دیدار پایانی نیز عموزاد در دیدار پایانی با نتیجه ۹ بر ۳ راویندر از هند را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست رسید.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست عرفان الهی و محمد نخودی در اوزان ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا و علیرضا عبداللهی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. حسن عبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز پنجم شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید