مخالفت مسکو و پکن با گروه کاری آمریکا و ۳ کشور اروپایی برای تغییر برجام

    کد خبر :219714

وزیر خارجه روسیه با هشدار مجدد در مورد عواقب خطرناک لغو توافق هسته‌ای با ایران، از مخالفت جدی مسکو و پکن با تلاش طرف آمریکایی برای تغییر برجام بر اساس صرفا منافع واشنگتن خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که شکست توافق هسته‌ای با ایران می تواند عواقب بسیار بدی برای کل سیستم عدم گسترش تسلیحات کشتارجمعی در پی داشته باشد.

لاوروف که در کلاس استادی مرحله پایانی مسابقه «رهبران روسیه» سخنرانی می کرد، گفت: «ما در آینده نیز اصرار خواهیم داشت تا همه طرفین داوطلبانه تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در باره برنامه هسته‌ای ایران را عمل نمایند. برای اینکه معتقدیم که شکست توافق هسته‌ای عواقب بسیار بد و غیرقابل پیش بینی برای کل سیستم عدم گسترش تسلیحات کشتار جمعی و همچنین کل نظام جهانی خواهد داشت.»

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: «مقامات مسکو و پکن بر این عقیده هستند که تشکیل گروه کاری (که در آن آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان شرکت دارند) برای تغییر توافق هسته‌ای با ایران، اقدامی کاملا غیرسازنده است و هدف از آن اصلاح برجام بر اساس صرفا خواست طرف آمریکایی است و قطعا این مسئله مورد قبول مقامات تهران نیز قرار نخواهد گرفت. این اقدام کشورهای غربی توازن موجود در برجام که بسیار شکنده است را از بین می برد و به همین دلیل هر نوع تغییر در این توافقنامه بسیار خطرناک خواهد بود.»

ادامه مشارکت مسکو در با ثبات کردن اوضاع سوریه

سرگئی لاوروف همچننین تاکید کرد که روسیه در اقدامات صورت گرفته برای با ثبات کردن اوضاع سوریه، از جمله ارسال کمک‌های انسان دوستانه و حل و فصل اوضاع سیاسی این کشور، زیر نظر سازمان ملل همچنان مشارکت خواهد داشت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید