مخالفت آلمان با پیشنهاد آمریکا برای حذف حق ثبت واکسن کرونا

    کد خبر :807852
مخالفت آلمان حق ثبت واکسن کرونا

آلمان با پیشنهاد آمریکا برای چشم پوشی از مالکیت معنوی واکسن کرونا مخالفت کرد.

آلمان روز پنجشنبه با پیشنهاد آمریکا برای چشم پوشی از واکسن‌های کرونا مخالفت کرد و گفت بزرگترین محدودیت در زمینه تولید واکسن، مالکیت معنوی نیست؛ بلکه افزایش تولید و تضمین کیفیت است.

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد دولت آلمان از هدف تأمین واکسن‌های کرونا در سرتاسر جهان حمایت می‌کند؛ اما عامل اصلی در تولید واکسن، ظرفیت و استاندارد‌های تولید است ونه حق ثبت آن. سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای تأکید کرد: حفظ مالکیت معنوی، منبع نوآوری بوده و باید در آبنده نیز ادامه یابد.

او همچنین اعلام کرد آلمان از ابتکار عمل کوواکس (برنامه سازمان جهانی بهداشت برای توزیع واکسن کرونا) با هدف تضمین این مسأله که بسیاری از مردم جهان به واکسن دسترسی دارند، حمایت می‌کند؛ همچنانکه وی گفت بحث‌ها در این زمینه با سازمان تجارت جهانی (WTO) ادامه دارد.

واکنش این مقام آلمانی پس از آن انجام می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه خواهان حمایت چشم پوشی از مالکیت معنوی واکسن‌های کرونا شد و اعلام کرد از این مسأله حمایت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا مایل است تا در خصوص پیشنهاد چشم پوشی مالکیت معنوی واکسن کووید-۱۹ گفتگو کند. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت نیز پیشتر خواستار تعلیق حق ثبت اختراعات واکسن‌های پیشرفته علیه کرونا شده بود.

سازمان تجارت جهانی در ماه آوریل گفته بود از ۷۰۰ میلیون واکسنی که در سراسر جهان توزیع شده است، تنها ۰.۲ درصد در کشور‌های کم درآمد بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید