مجمع شرکت قند نقش جهان ابطال می شود؟

    کد خبر :749991

شاید بتوان گفت رکورد طولانی ترین مجمع را شرکت قند نقش جهان به ثبت رسانده است؛ مجمعی که از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا پنج عصر ادامه یافت. مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت قند نقش جهان علاوه بر طولانی بودن، حاشیه های بسیاری هم به همراه داشت. دو سهامدار عمده این شرکت ساعت ها بر سر تشکیل هیات رئیسه بحث و جدال داشتند. از سویی مدیرعامل نیز گزارشی از عملکرد سال مالی ۹۸ این شرکت ارائه نکرد و همه چیز در هاله ای از ابهام باقی ماند.

به گزارش بورس 24، با توجه به اطلاعات بدست آمده از طریق فیلم پخش شده مجمع و همچنین صحبت های انجام شده با افراد شرکت کننده در مجمع، شرکت کشت و صنعت ملی و شرکت های تابعه گروه “وبانک” و هم چنین چند مجموعه حقوقی و حقیقی که در بازار سرمایه فعال هستند حدود ۴۳.۵ درصد حق رای داشتند. از سویی شهرداری اصفهان مجموعاً ۴۲.۲۵ درصد از سهام شرکت قند نقش جهان را در اختیار دارد. به دلیل پایین تر بودن این رقم، شهرداری اصفهان در حال از دست دادن سیت های مدیریتی در شرکت بود.

لذا شهرداری اصفهان بر خلاف ماده ۱۰۲ قانون تجارت و هم چنین با توجه به اینکه نماینده وبانک از شرکت های زیر مجموعه “وبانک” نامه ای مبنی بر وکالت داشته و ارائه شده بود، هیات مدیره سه نفره شهرداری اصفهان وکالت نامه ارائه شده را قبول نکردند. البته زمان برگزاری مجمع، مجدداً شرکت های زیر مجموعه “وبانک” نامه ای ارسال کردند مبنی بر تاکید بر اصالت داشتن آن وکالت نامه، اما باز هم قبول نکردند. شهرداری مجمع را برگزار کرد که این موضوع با مخالفت نمایندگان وبانک و شرکت کشت و صنعت ملی و اشخاص حقوقی و حقیقی مواجه شد.

در نهایت هم مجمع به اختلاف نظر شدید کشیده شده و از ساعت ۱۰ صبح تا پنج عصر ادامه یافت. طبق ماده ۱۵ دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، منافع و حقوق سهامداران باید رعایت و به صورت یکسان باشد.

در حال حاضر مجموعه وبانک و اشخاص حقوقی و حقیقی شرکت کننده در مجمع نیز درخواست ابطال مجمع را دارند و هم چنین از کسانی که سبب به هم خوردن نظم مجمع شدند نیز شکایت شده است.

لازم به ذکر است در مجمع برای هر سهم مبلغ 65 تومان سود تقسیم شد که سهامداران گروه وبانک و سایر سهامداران معترض و مخالف این موضوع هستند. البته در این راستا مجموعه گروه وبانک و اشخاص حقوقی و حقیقی از سازمان بورس درخواست جلوگیری از ثبت صورت جلسه را داده اند تا نتیجه نهایی مشخص شود.

هم چنین لازم به ذکر است که شهرداری اصفهان در سنوات قبل نسبت به خرید قند نقش جهان از موسسه خیریه همدانیان اقدام نموده است و این شرکت در تاریخ  1397/4/4 از بازار بورس لغو پذیرش شده و به بازار پایه منتقل شده است و با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی شرکت در سال 98، عدم اظهار نظر است که عمده آن بابت مطالبات از اشخاص حقیقی به مبلغ حدوداً 59 میلیارد تومان محاسبه شده است. هم چنین صورت های مالی قبل 1397/12/29 با اکثریت سهام متعلق به شهرداری اصفهان 48.6 درصد از 81.1 درصد سهامداران حاضر در جلسه به تصویب رسیده است.

گفته می شود شرکت توسعه کشت و صنعت ملی و سایر سهامداران نسبت به نحوه اداره شرکت توسط شهرداری اصفهان با این وضعیت معترض هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید