مجلس مخالف تغییر زمان شروع سال تحصیلی است

    کد خبر :678136

معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه باید آموزش‌وپرورش را از دست مداخله‌گران نجات داد، گفت: مجلس به شدت مخالف تغییر زمان شروع سال تحصیلی است.

احمد عابدینی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع تقویم آموزشی در پاسخ به اینکه امسال دانش‌آموزان 150 روز به مدرسه می‌روند و بیش از 250 ساعت کاهش ساعات آموزش در سال داریم، اظهار‌ کرد: طرح ما درباره تقویم آموزشی آماده است اما اختلاف بر سر این است که کدام مرجع موضوع را بررسی و تصویب کند؛ به ما گفته‌اند مجلس به شدت مخالف تغییر زمان شروع سال تحصیلی است.

وی افزود: چند پیش‌فرض را باید مورد توجه قرار داد، از جمله اینکه ما آموزش و پرورش را اساس و محور توسعه کشور بدانیم و اگر قرار است در کل کشور اتفاقی بیفتد بابد باور عمومی ایجاد شود که این اتفاق جز از مسیر آموزش و پرورش محقق نمی‌شود.

عابدینی مطرح‌ کرد: آموزش و پرورش مؤلفه‌هایی دارد که معلم، فضا و تجهیزات، منابع مالی و محتوای برنامه‌ درسی از جمله آن است اما یک عنصر مغفول، ” زمان” است.

مجلس در امور آموزش‌وپرورش مداخله می‌کند!

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین تأکید دارد که باید به مدیریت زمان توجه کنیم، گفت: اگر قرار است تحولی ایجاد شود، منع تداخل باید صورت گیرد. اکنون این موضوع زیاد شده است و هر سازمان و فردی به مسائل آموزش و پرورش به صورت غیر‌کارشناسی و غیرعلمی ورود می‌کند. متأسفانه با مداخلات مجلس شورای اسلامی مواجه هستیم که موانع جدی در راه تحول ایجاد کرده است و گاهی با یک طرح یک هفته‌ای، یک موضوع را تحمیل می‌کنند که حذف تنوع مدارس نمونه‌ای از آن بود.

عابدینی افزود: مدارس را به خاطر هر اتفاقی تعطیل می‌کنیم اما تلاش نمی‌شود مقررات را با نظام آموزشی هماهنگ کنیم. معلمان به تبعیت از همسر باید از شهری به شهر دیگر جابجا شوند اما چرا قوانین را تغییر ندادیم که نیروهای سازمان‌های دیگر به احترام معلم و دانش‌آموز جابجا و منتقل شوند؟ یک علت ضعف و کوتاهی خود آموزش و پرورش بوده و علت دیگر این است که آموزش و پرورش غیرحرفه‌ای تلقی شده است و برخی تصور می‌کنند می‌توانند مداخله کنند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید