«متکدیانی» که به اسم معتاد متجاهر تحویل بهزیستی می‌شوند!

    کد خبر :238621

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر از معتادان متجاهر استان تهران تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: تعداد معتادان متجاهر تحت پوشش سایر استان‌ها نیز به بیش از 6000 تا 7000 نفر می‌رسد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پوشش ۳۱ هزار معتاد در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶، اظهار کرد: در مجموع بیش از ۴۴ هزار معتاد در مراکز ماده ۱۶ و مراکز تبصره ۲ در استان های مختلف ساماندهی شده و از خدمات درمان اعتیاد بهره‌مند شده اند. با این وجود برخی از مسائل در مورد مراکز ماده ۱۶ و تعیین مصادیق تجاهر معتادان نیازمند شفاف سازی هستند، چرا که میان دستگاه‌های مختلف در تعریف تجاهر اختلاف نظر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مصادیق تعیین معتادان متجاهر به روشنی مشخص نیست، تصریح کرد: بر اساس آیین نامه ماده ۱۶ وظیفه تعیین مصادیق وضعیت تجاهر معتادان بر عهده سازمان بهزیستی کشور است. پس از جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست رییس جمهور که در آن آیین نامه مراکز ماده ۱۶ تصویب و ابلاغ شد، مقرر است تا دستورالعمل تاسیس و مدیریت این مراکز نیز توسط بهزیستی تدوین و با امضای دبیر کل ابلاغ شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در ادامه افزود: مشخص نبودن این مصادیق باعث شده است تا بسیاری از افرادی که تحویل سازمان بهزیستی می‌شوند، معتاد نبوده و تنها متکدی باشند. همچنین برخی از آنها نیز اگرچه معتاد هستند اما وضعیت تجاهر ندارند.

براتی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی نیز برخی از افراد خودشان به شکل داوطلبانه برای درمان اعتیاد به این مراکز مراجعه می کنند و در وضعیت معتادان متجاهر قرار ندارند، نیز توضیح داد: به همین دلیل منصفانه نیست که این افراد با هزینه دولت و بودجه این بخش، وارد پروسه درمان شوند و صرف این هزینه برای آنها از این منبع توجیهی ندارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید