متلاشی شدن یک باند قاچاق توسط پلیس گمرک

    کد خبر :859583
متلاشی شدن یک باند قاچاق توسط پلیس گمرک

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا از متلاشی شدن باند سازمان یافته قاچاق کالا و کشف 245 تن موز توسط این پلیس خبر داد.

سرهنگ ستاد “هادی رفیعی کیا” در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به وظایف ذاتی تعریف شده برای پلیس گمرک به منظور برآورد وضعیت واردات و صادرات گمرکات سطح کشور، کارشناسان این پلیس به پایش و آنالیز اظهارنامه های گمرکی پایانه مرزی گمرک بازرگان اقدام کردند.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد بخش گسترده ای از واردات به کشور را کالاهای غیرضروری به خود اختصاص داده که میزان واردات موز در این بین چشمگیر و از آنجایی که برابر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی واردات موز ممنوع بوده لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد واردات این کالا براساس مجوز تعاونی های مرزنشین استان از سهمیه باقیمانده سال 98 صورت گرفته است که در این راستا تیم کارشناسی پلیس امنیت اقتصادی متشکل از کارشناسان پلیس گمرک و ادارات تخصصی به مسائل شکلی و پیرامون ضوابط مبادلات مرزی ورود کرده و از آنجایی که برابر ماده 4 ساماندهی مبادلات مرزی کالاهای وارداتی با این مجوز (تعاونی های مرزنشینان) جهت مصارف داخل استانی بوده و انتقال این کالاها به خارج استان غیر مجاز است.

سرهنگ رفیعی کیا عنوان کرد: متاسفانه قاچاقچیان حرفه ای با آشنایی از روند بهره مندی از معافیت های موجود در پوشش این فعالیت ها اقدام به واردات کالا کرده و به جای تزریق به بازار داخل استان، کالای ترخیص شده را با انحراف از مسیر اصلی به خارج استان انتقال و سود هنگفتی را کسب می کنند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی ادامه داد: خروج این کالاها از مسیر تعیین شده و انتقال به خارج استان سبب تغییر ماهیت کالای مجاز به کالای قاچاق می شود در این راستا پیگیری تکمیلی انجام و مقدار 245 تن محموله موز قاچاق در مسیر استان های آذربایجان شرقی، زنجان، تهران، سمنان، اصفهان، خراسان رضوی و مرکزی کشف شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رفیعی کیا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله های مکشوفه را 37 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص 6 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید