متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن شناسایی شدند

    کد خبر :900653
متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن شناسایی شدند

محمود محمودزاده دقایقی پیش در برنامه زنده تلویزیونی در مورد آخرین وضعیت متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس اعلامی که از ۲۸ مهرماه سال گذشته تا آخرین ساعات سال ۱۴۰۰ انجام شد، نزدیک به ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار متقاضی در سامانه مسکن حمایتی ثبت نام کردند. بر اساس اولین پالایشی که صورت گرفت از این تعداد بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شدند که برای کنترل سابقه سکونت آنها به کارتابل ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شرکت‌های عمران شهرهای جدید ارسال شد.

محمودزاده ادامه داد: با ارسال پیامک از سوی ادارات کل استان‌ها، متقاضیان فراخوان شده و شرط سکونت در شهر مورد تقاضا برای آنها کنترل می‌شود. متقاضیان بر اساس لیست موجود اقدام به تکمیل مدارک می‌کنند و پس از تکمیل مدارک از طریق سامانه برای آنها حساب بانکی باز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: متقاضیان واجد شرایط باید مبلغ ورودی مورد نظر را در حساب افتتاح شده واریز کنند تا به پروژه در حال اجرا یا آماده شروع معرفی شوند. پس از آن با سازنده قراردادی امضا خواهند کرد. مبنای آورده متقاضی باید طی ۵ مرحله و بر اساس جدول زمان بندی شده به حساب مسدودی در بانک به اسم خود متقاضی واریز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تسهیلات این طرح نیز از طریق بانک عامل به همان حسابی که افتتاح شده، واریز خواهد شد. رقم تسهیلات بر اساس اعلام دستگاه مجری و مطابق میزان پیشرفت پروژه به همان حساب افتتاح شده واریز خواهد شد.

به گزارش مهر، وی درباره رقم آورده متقاضیان اظهار داشت: آورده شامل قیمت تمام شده منهای تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر متقاضی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید