متروی مشهد مزین به تمثال مشاهیر ایرانی می‌شود

    کد خبر :186297

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بازدید از خط سه قطار شهری از مشابه سازی معماری داخلی ایستگاه‌های مترو مطابق با تمثال مشاهیر ایرانی خبر داد.

مجتبی بهاروند در بازدید از روند عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد، به رعایت مسائل فرهنگی و تاریخی در نمای ظاهری و معماری ایستگاه‌هایی که به نام مشاهیر ایران نامگذاری شده اند اشاره کرد و تصریح کرد: برخی از ایستگاه‌ها مزین به نام مشاهیر ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و ادبی است و در نظر داریم فرم ظاهری ایستگاه‌ها مشابه آرامگاه آنها بوده و تمثالی از آنها نیز محل ایستگاه نصب شود تا نماد و نمایشی ازبخشی از فرهنگ و تاریخ غنی ایرانی باشد و برای مسافران تداعی کننده یاد و خدمات آن مشاهیر باشد.

وی میزان پیشرفت پروژه‌ها را رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: بنا به گفته پیمانکار پروژه برنامه زمانبندی اجرا درهر دو مسیر خط 2 و3 از زمان پیش بینی شده جلوتر است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این بخش کمبود منابع مالی است، گفت: امیدواریم با تزریق یک میلیون و 206 هزار دلار از محل فاینانس مشکلات مالی پروژه خط 2 و3 قطار شهری حل شود.

بهاروند اظهار کرد: نحوه انتخاب پیمانکار می توانست طبق شیوه مرسوم در دنیا به صورت برگزاری مزایده باشد تا فرصت برای حضور پیمانکاران مختلف با توانمندی های مختلف فراهم شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در توضیح محدودیت هایی که مجموعه اجرایی پروژه خط 2و3 قطارشهری با آن مواجه بودند، گفت: در خصوص استفاده از برخی از فن آوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا به دلیل تحریم محدودیت‌هایی وجود داشته است اما حسن این چالش در استفاده از توان ومحصولات داخلی بود که امیدواریم محصولات داخلی از کیفیت، استاندارد و دوام کافی که برایشان تعریف شده برخوردار بوده و در ادامه کار دچار مشکل نشوند.

وی جابه جایی روزانه 1200 تا 1500 نفر از شهروندان در فاز یک خط 2 را با توجه به حجم پروژه مطلوب ندانست و گفت: بهره برداری از این خط با توجه به تعداد مسافری که جابجا می کند و شرایط ایستگاه های آن که فقط با هدف تبلیغات بوده و حاکی از عدم رعایت کار کارشناسی و دقیق بر روی پروژه است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر از تلاش مجموعه شهرداری به منظور بهره برداری از خط 2 تا میدان شریعتی قبل از سال جدید خبر داد و افزود: سعی می کنیم با رعایت کلیه استاندارها ادامه مسیر خط 2 قطار شهری تا قبل از آغاز سال جدید به بهره برداری برسد.

بهاروند اتصال خط یک به خط 2 قطار شهری در میدان شریعتی را کمک بسیار بزرگی به کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: برای افتتاح فاز دوم خط 2 قطار شهری تا میدان شریعتی عجله نمی کنیم و در نظر داریم اتصال این دو خط به یکدیگر با رعایت همه استانداردها و فراهم سازی کلیه امکانات ایستگاه ها و مسیر عبور تا عید نوروز باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید